Order air suam ..

by - Rabu, Januari 01, 2014

 

Awal pagi 2014 .. Aku belek ‘New Feed’ di Samsung Note 8.0 aku yang dah hampir jadi milik Qhaliff. Hurmm .. Nak tau apakah negara ini yang aku cintai ini telah digulingkan atau tidak , dengan cara perhimpunan ‘Guling’ malam tadi ..

Beberapa orang rakan aku di FB , ada pergi ke perhimpunan itu . Respek ! Mereka bukan sekadar gebang di FB saja malah berani memperjuangkannya di atas jalanan. Gambar diletakkan di FB mereka untuk menunjukkan bukti keadaaan. Semuanya ok !

Kemudian aku nampak ada rakan ‘LIKE’ page yang aku confirm geleng kepala kalau masuk. Aku masuk baca jap… Astagfirullah al a’zim… Pulakkk ! Fitnah benar ni ! Ternampak di page akhbar yang pernah jadi kesayangan aku .. Pun berita firnah ! Aku cuba check di page akhbar lain .. takde pulak pasal berita yang mereka sampaikan ! Apa laa nak jadi ni ??

Aku baca komen komen yang ada di situ.. Aku rasa mual giler ! Ada yang menuduh orang yang turu ke perhimpunan ni , tak bertamadun laa.. buang masa laaa dan macam macam lagi sumpah seranah kepada mereka. Kesian pada mereka tu.. Masih buta lagi..

Ramai masih lena . Kata mereka , kenaikan ni tak menjejaskan mereka pon .. Mudah je bagi aku .. Kalau korang gi makan kat luar , order je air suam. Tengok la berapa harga air suam tu yang mana satu tika dulu , ianya percuma jer !! Apakah ianya masih percuma ?

Jangan lupa , kita ada anak cucu satu hari nanti ..

You May Also Like

3 comments

  1. rakyat bukan lagi bebas bersuara....

    BalasPadam
  2. terbaekk bro.. perjuangkan kebenaran!.

    BalasPadam
  3. kawan2 kikie pun ada yang xsedar lagi.. tp kie diam je, suatu hari pasti mereka akan terasa...

    BalasPadam