Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 22 Januari 2016

Terima kasih Crizal UV LENSES !

Aku dapat panggilan dari Venice Vision Optometry ! Woww .. Akhirnya !  Aku tak sabar dah nak pergi amik cermin mata baru aku tuu ! Aku perlukan lens yang lebih power dari sebelum ini. Ternyata kepala aku masih sakit walaupun aku dah tukar lens. Apakah masalah aku akan selesai dengan kehadiran lens baru ni nanti ! 

Jam 10.30 pagi Venice Vision Optometry yang bertempat di Desa Sri Hartamas ni dibuka. Sememangnya aku amat berpuashati ketika mendapatkan khidmat mereka hari tu. Layanan staff serta tunjuk ajar yang mereka berikan memang sangat bermanfaat ! 

Aku sampai dalam jam 10.40 pagi. Aku perlu segera sebab ada meeting lagi selepas tu.  Dan akhirnya , cermin mata yang aku idamkan selama ini di depan mata ! Apakah penglihatan aku bertambah baik dan terjaga selepas ini dengan penggunaan CRIZAL EYEZEN yang mana lens ini direka khas untuk golongan ketagih gadget selain dilengkapi dengan teknologi Prevencia yang mampu menapis ' Harmful' Blue Light. Crizal Eyezen juga mampu mengurangkan ketegangan dan keletihan mata , memang sesuai untuk aku yang asyik pandang telefon pintar serta laptop. Boleh baca pada entri aku yang lepas di CRIZAL UV : Bahayanya UV dan 'Harmful' Blue Light pada mata aku !




Aku tertanya , apakah sama seperti dalam banner iklan mereka ? Apakah kualitinya seperti itu ? Dan.. akhirnya.. aku pakai. Oh , Woww ! Wowww ! Terlalu berlainan dengan lens cermin mata aku sebelum ini. Lebih terang dan jelas. Membaca dari jarak dekat , jelas ! Tak sabar aku nak tengok kesannya bila memandu nanti.


Selesai urusan di situ terus aku ke kereta. Start enjin dan memandu dengan cermin mata baru. Apakah lens baru ini memberi impak positif pada mata aku ???? Dan.. wowww ! Silau dah berkurangan sangat ! Aku tak perlu elak silauan matahari dah ! Yang mana selama ni andai terkena pada cermin belakang kereta di hadapan aku , ianya memberi kesan pada mata aku ! 

Fuhhhh... serius ! Sangat berbeza ! Sakit kepala aku terus hilang.. Mata aku jadi lega sangat. Tak seperti sebelum ni .. terasa seperti membawa beban yang berat pada mata ! Sekarang rasa ringan sangat.. Huhu... 

Selain memberi perlindungan , lens CRIZAL UV ni ada kelebihan..  Kalau aku  tau pasal Crizal UV Lens ni dari awal dulu.. lama dah aku tukar ! Masalahnya , aku tak tau mana kedai cermin mata yang sesuai nak pergi dan lens apa yang patut aku gunakan  ! Sekarang ni , aku tau dahhh. Adalah penting untuk mencari lens yang mempunyai banyak kelebihan seperti mudah dibersihkan , mengurangkan masalah calar , masalah kabus di lens ( ni kerap aku alami ) , masalah habuk melekat di lens dan sebagainya..



Untuk korang yang tercari perlindungan untuk mata korang atau yang rabun macam aku ni atau jika nak dapatkan maklumat lanjut , sila ke http://www.crizal.com.my/  atau ke Fan Page Crizal Malaysia.




TERIMA KASIH CRIZAL UV LENSES  ! 

7 komen :

razzwey razz berkata... [Reply to comment]

Terbaik lah, dah lama plan nak buat cermin mata baru ni...

Mera Hussain berkata... [Reply to comment]

Wahh!! Terbaik la.. boleh suggest kat mak n kakak nie. Diorang pn rabun jugak.

nurdilla zaini berkata... [Reply to comment]

Cawangan yang terdekat di area UPM di mana ya? Cermin ni nampak sangat power!

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

Cantik cermin matanya..leh suruh akak cuba

Abam Korie berkata... [Reply to comment]

mata aku dgn wife pun memang dah tahap kena pakai spek ni..mungkin boleh cuba

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah....moga segala permasalahan yang dihadapi beransur pergi..amin..

syima yusuf berkata... [Reply to comment]

Mcm best je spek ni. Mcm nak kena tuka spek ni hehe

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI