Blog blog 'clickbait' rosakkan nama blogger ?

Di Explore Feed Facebook... kalau masuk akan keluarlah page page yang tak pernah aku join tapi bersepah entri entri blog sampah ! Segalanya kerana nak mengejar duit ! Ada yang bagus tapi sikit je jumlahnya. Yang sampah tu banyak ! Keluarkan isu isu kontroversi terutama yang dah lapuk , kembali menghangatkan dunia media sosial. Nasib baik ada netizen bijak ! Diorang terus komen di ruangan komen dan maklumkan pada pembaca lain mengenai isu tersebut.

Clickbait ! Ni contohnya.. Tajuk gempak bila baca.. takda kaitan ! Penulis takda rasa bertanggungjawab langsung ! Jaja nama orang ! Asalkan dia dapat duit.. dah ! Aduh.. memalukan. Maaf yer , mereka ni bukan blogger ! 

Nasihat aku sebelum nak klik.. baca komen dulu... 



Namun masih ada blog blog yang kreatif dan rajin mencari info info yang berguna serta berdakwah untuk pembaca mereka. Bila ada blog yang bagus , ada pulak yang copycat ! Tiru bulat bulat. Adoi, apa jadahnya perbuatan gini. Buat blog semata mata untuk tarik duit jer.. Hurm.. Tak berkat sungguh perbuatan gitu. 

Bagus blog gini ! 


Dan banyak lagi blog gini.. harus dishare ke media sosial masing masing.. Baru bermanfaat !

5 ulasan:

  1. Memang menyampah blog yang tajuk gempak camtu tapi padahal isi takde apa pun.

    BalasPadam
  2. Rasa terkilan dengan insan-insan sebegini...

    BalasPadam
  3. Betul! Dah rasa macam ambil kesempatan pun ada kalau. Tajuk bukan main

    BalasPadam
  4. haish... mcm2 bila dunia yang disandarkan....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.