Workout di gym sebelum berbuka puasa ! Apa rahsianya ?

Sebelum ni , aku ingat kalau gi gym kena bawa air. Kalau tak bawa , boleh pengsan wooo ! Dan memang di gym , aku kuat minum air. Dan peluh pun mencurah curah keluar. Tapi tahun ni berbeza. Aku tak nak jadi macam tahun lepas... aku berhenti terus gi gym menyebabkan berat badan naik sehingga 110kg ! Berat okkkkk ! 

Dah hari ni , masuk hari ke 11 berpuasa. Dan aku masih ke gym ! Ada yang selepas berbuka dan ada yang sebelum berbuka. Ternyata sebelum berbuka lagi best dari selepas berbuka. 2 jam sebelum berbuka , kita bakar lemak ! Dan berbuka , lemak bertambah lak kan ? Hahahaa.. 

Apakah rahsianya ? Ok... sewaktu sahur , aku amik dua menda ni jer ! Pertama... kurma. Kedua , Susu Kambing Lazz dan cicah dengan biskut je... Order online di www.lazzdelivery.com.my

Sedap. Anak anak pun suka

Ok... selepas minum dan makan ala kadar , aku amik protein. Ni penting untuk mengekalkan otot otot dari mengecut. Haaaa... Ada yang tak tau ni kan ? Main belasah je ke gym tanpa amik sebarang suppliment. Pastu badan tak jadi , terus putus asa. 

Aku amik produk Shaklee.. Cinch ! Beli secara online dengan ustaz Nizam. Cepat je dapat lepas order tu. Tak payah tunggu lama. Whatsapp je ke 013 976 1627.



Rasa latte. Senang je nak bancuh. Hasilnya ? Hehehe.. Alhamdulillah.. kekal sado di usia 40 an ni.. hahahaha... 



Aku bukan bodybuilder ! Bagi aku macam ni ok dah. Tak nak berketul ketul roti bun tu.. Tu tak mampu abam nak buat. Banyak 'kerja' dan kena makan.. Hahahaa... lagi pun dah tua nak buat gitu.. kan kan? Yang penting , badan sihat ! Kan kan ?

Berbuka.. confirm makan sikit jer ! Takda selera nak makan banyak. Minum air , pastu pekena Cinch satu botol. Pastu makan biskut oats dengan susu kambing Lazz. Solat Maghrib... baru makan yang agak heavy.  Aku cari ayam dan kambing jer. Hehehehe...

Kurus abam kan ?

6 ulasan:

  1. memang bagus tu aben cinch shake tu.Dulu pernah jg minum.. Elak menggeleber di part peha,lengan.ekekeke..

    BalasPadam
  2. Lazz choco tu memang sedap pun

    BalasPadam
  3. terbaik lah masih kekal gym di bulan puasa

    BalasPadam
  4. skg asyik cite pasal susu kambing lazz, dulu2 lorat nau dengan kopi badang, pastu trus senyap, dh x jadi agen ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila jumpa sesuatu yang lebih baik..kita tukauuuu ler.. haha

      Padam
  5. Saya pun sejak amalkan ESP Shaklee makan pun dah kurang, perut sentiasa kenyang walaupun berpuasa dan susukan anak. Ni nak restok susu Lazz pulak.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.