Jika ‘ditarik’ air dan udara !

 

Photo

Air mula dicatu di kawasan perumahan aku .. Hurmm.. Sebelum ni , kualiti udara sangat tidak bersih ! Kenapa ? Ada je hutan belukar terbakar dan udara tidak begitu nyaman terutama di sebelah pagi.. Kalau dulu boleh je tarik nafas dalam dalam.. Sekarang , kalau tarik nafas je .. check lubang hidung , berkerak dah ! huuhu..

Photo

Ada sekali tu .. nak gi kerja.. Tengok tengok atas kereta dan laman rumah .. Tu diaaa ..  debu dari tapak kebakaran yang terbakar di kala aku sekeluarga sedang nyenyak tidur ! Bomba gak berjaga padamkan kebakaran.. huhu ..

Bayangkan.. secanggih mana kita , anda dua nikmat Allah ini ditarik semula , bayangkan apa jadi pada kita nanti .. Hurmm..

4 ulasan:

  1. drive g kerja pagi2 hidung menahan bau asap .. haze x sudah2.. pg ni kat kapar ada air lg. blk kerja ni nk kena cari tong spare. risau... xde letrik boleh survive lg tp klu xde air... susah hati

    BalasPadam
  2. matila kita abg ben kalau nikmat tu ditarik balik..

    BalasPadam
  3. teruk jugak tu..
    panas,air xdek,debu,
    mmg boleh bikin org demam semua nie.

    BalasPadam
  4. takkn buleh lawan kuasa allah. btw, sabor lah dgn catuan air & kualiti udara. tu sume dugaannn..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.