Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 31 Mac 2014

Atas permintaan Puan Ezzya Ezza Ezzyat..

 

Aku terima satu pesanan peribadi di FACEBOOK dari Ezzya Ezza Ezzyat . Aku , sekadar boleh memanjangkannya .. Selebihnya terpulang pada korang sendiri..

Terima kasih ..

 

“ Assalammuailaikum...

Adam...Utusan Allah buat Ezza.. Mohd Adam Haikal... Adam berusia 5 tahun... Adam tidaklah sebaik anak2 kite yg sempurna... Adam di lahir kn dri ibu yg tidak berperikemanusiaan... Ibunye meninggalkannya pada ibu saudaranya sejurus dia dilahirkan ke dunia...

Ibu saudara pun.. tidaklah sesempurna kita .. ibu saudaranye blh di kategorikan yg lemah fizikal... adam... di lahir kn dgn kerosakkn kedua2 buah pingang & pengidap hydrocepfalus. ..

Akibat kerosakkn buah pingang...adam tidak mmpu brjalan..adam juga mngidap pnyakit hydrocepfalus.. byk cecair yg brkumpul mmbuat kn kepala adam makin mmbesar...setiap 4-5jam... satu tiub trpksa di masukkn di anu adam utk mmbuang cecair yg brtakung di kepala adam...

Adam juga tlh disah kn mngidap leukimia & beta thalassmia tahap 1-2... andai thalassmia adam tidak kurang @ sembuh... adam trpksa di tukar darah... masha allah... hebat sunguh dugaan allah buat adam...

Di saat insan2 sebaya nye brsuka ria ke sana sini brsama kluarga msing2... nmun dia menderita mnangisi pnderitaan itu... ibu & ayah...lngsung tidak prnh mmpedulikn adam... adam hnya mnumpng kasih insan2 jiran2 & seorg ibu sauadara nya...

Akibat kerosakkn buah pingang nya itu... adam tidak lg mampu berjln.. dia hnya mnguna kn lutut utk brgerak...lutut adam dh parah kesan dri prgerakkn yg byk mngunakn lutut... sadis nye hidup mu dik.. jgn lah lagi klian xnye... di mna ibu & ayah adam... krana adam tidak brnasib baik sprti ank2 kita yg punya kita... sakit pning adam..hnya ibu saudara nye yg tahu...

Ezza bkn lh sape2 dgn adam.. kmi tidak ada talian darah... xp sbagai srg hamba allah yg ckup sifat.. hati kecil ini trpngil utk mmbantu mringan kn adam....adam tidak lh mngharap kn apa2 dari kita semua... ckup lh sekadar kita dpt mringn penderitaan adam demi masa depan adam..dlu adam d kedah brsama mksu nye...

Akibat sllu trputus bkln makanan..bklan susu..eza sebulat suara mmbawa adam tingl brsama ezza... ezza mmbawa adam & 3org lg adik bradik adam yg mngidap thalassmia.. yg trbaru...abg adam mirul.. mngidap thalesimia yg kronik...

Subahanallah... berat sunguh ujian allah buat ank2 ini... ini utusan allah buat ezza..mari lh kawan2.. derma kn sedikit sumbngn utk keperluan pembesaran adam..adam 24 jam trpksa pakai pampers... krana saluran air d kpla nye mngalir 24jam utk kluar melalui anu nye..

Ezza brbesar hati mngharap ehsan kwn2 di luar sna utk mringan kn bebanan yg d tangung adam & adik beradik nye... .mari lh brsama kita mmbntu mringan adik adam... bagi lah pluang dia senyum & trus senyum... salurkan bantuan anda ke akaun yg eza khas kn buat adam.. eza merayu kawan2 di luar sna.. hulurkn tangan anda demi kebahagiaan adam...

Utk pengetahuan semua... ezza tlh melnjut kn rawatan adam di hosp sungai buloh....kawan2 doa kan eza kuat demi adam & adik bradiknye ... doa kn ezza tabah demi mmprjuangkn nasib ank2 ini.

Kawan2 di luar blh hubungi Ezza d 014-6391782... insya allah... segala amanat ini akn eza laksana sebaik mungkin...

Muhamad adam haikal...
Muhamad amirul haikal..
Ya allah ya rahman ya rahim..
Kau berilah ketabhan utk ank2 ini.kau ringan kn lah penderitaan nya ya allah..
Kau berilah keaijaiban mu ya allah.
Kau ganti kn pnderitaan ini dgn keceriaan mu ya allah...
Ya allah ya rahman ya rahim...amenn...


Kawan2... setingi terima kasih eza mewakili adam.. di atas stiap sen sumbngn anda.. hanya allah mampu mmbalas jasa kalian...setiap doa kalian buat adam.. akn mmbuat adam & adik bradik nye bhagia... tlg sebar kn walau dgn bantuan rm10 kita mampu mngubah pnderitaan adam ke arah kebahagiaan....insya allah... “

Terbaru dari status FBnya ..

“ Bantuan JKM utk adam sbnyk rm300 JKM akn hold kan @ padam kn trus... Atas sbp2 adam mngikut mama tngal d rawang...jd dia org mintak buat prmohonan baru... Yg lma tu pun 2 thun tgu bru dpt... Ni nk cncle kn kmudian nk buat plk pemohonan baru... Melampau kan... S.O.P la konon... Letih dh mngharap bantuan badan2 kerajaan ni... Boleh brikhtiar cara dalam fb shja... Insya Allah... Allah kan maha kaya... Bantuan ALLAH yg d harap kn... Tawakal & berserah pada yg esa... Itu yg sbaik nya...”

3 komen :

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

yang prihatin marilah sama2 kita bantu insan yang sangat ikhlas membantu insan lain yg tidak bernasib baik....sumbanganlah mengikut kemampuan dan keikhlasan kita...InsyaAllah ada kebaikannya

Kak Dell berkata... [Reply to comment]

Salam, no akaun cimb tu tak berapa nampak... jika boleh ditukar warna font. terima kasih.

Sheera Shaari berkata... [Reply to comment]

no acc tu tak jelas lah. nama penuh pemegang acc apa? susah nak transfer kalau nama tak penuh. terima kasih.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI