Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 28 Ogos 2015

Tidur dalam ketakutan !

 

Mereka kata.. ‘ Asalkan negara kita , aman dah la ! ‘ . Persoalannya.. Aman dari segi mana ? Tiada peperangan dengan negara luar ? Atau perang saudara ?

Hurm.. Setiap malam , aku pasti ramai antara ketakutan nak tidur malam ! Bayangkan kebanyakkan  taman perumahan di negara kita sekarang ni  terpaksa upah pak guard untuk menjaga keselamatan mereka. Realiti atau fantasikah ?

Semalam.. aku terima gambar di mana sebuah rumah di kawasan kejiranan , hampir dipecah masuk !

image image

Dan malam sebelum tu.. ada satu kes lagi ! Dan seluruh keluarga telah diikat dek penyamun ! Kejadian berlaku jam 4 pagi ! 4 pagi dikala semua orang sedang nyenyak tidur !

image

Sekarang ni penyamun tak kira dah ada ramai atau tidak dalam rumah tu.. Kalau diorang dah survey..line clear , diorang sapu terus ! Camana tu ?

Petua mereka yang pernah jadi mangsa.. Sekurangnya biarlah ada barang berharga di rumah.. Bila mereka dapat , mereka akan belah ! Kalau takde , bayangkan apa mereka akan buat jika rumah tersebut berpenghuni ? Hurmm.. Mintak dijauhkan..

Dengan keadaan ekonomi di negara kita sekarang ni.. Taraf hidup makin tinggi.. harga barang mahal.. Cukai sana sini .. Manusia sanggup buat apa saja untuk teruskan kehidupan..

Jaga diri kawan kawan .. Moga Allah lindungi kita semua.

12 komen :

aeinna Musa berkata... [Reply to comment]

Ya Allah...

Mintak jauhla keluarga kita dr kejadian ni..

Amalkan ayat kursi untuk keselamatan .

Puan Wawa berkata... [Reply to comment]

betul tu ben.. kesempitan hidup sekarang bat dieorg sanggup buat macam tu.. Asalkan malaysia aman..")

Afidah Azmi berkata... [Reply to comment]

YA Allah..takut sungguh sekarang ni..Duduk dekt dlm umah sendiri pin dah seriau...Tapi kebanyakkan yg duk pecah masuk ni..bukan warga kita pun...

masuri24 berkata... [Reply to comment]

Mmmmmm...

Keadaan zaman sekarang.. kena berserah pada Allah!

Farhain Azmi berkata... [Reply to comment]

minta dijauhkan dr segala malapetaka ini. nak amik brg, amik jala..jgn amik nyawa huhu

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

betul tu. Kes culik budak pun makin banyak. penjenayah dah tak main sorok2 dah. Waktu orang ramai pun dia boleh culik. Yang penting dapat duit. Makin menakutkan!

krung krungx berkata... [Reply to comment]

bukan setakat taman perumahan kat kampung pon ada kes macam ni

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

kena selalu alert bnde2 mcm ni..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Keterdesakkan hidup buat manusia lupa mana betul..mana yang salah..

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

Nauzubillah, jauhkanlah musibah ini dari kita semua.

IbuNoey berkata... [Reply to comment]

nauzubillah min zalik.takutnya bila dengar dan baca kes-kes sebegini.tapi betullah,pelik dengar bila orang asyik cakap,Malaysia masih aman.hakikatnya,ramai yang masih tak tidur lena dan ada perasaan risau.

shah berkata... [Reply to comment]

saya penah jadi mangsa rumah dimasuki pencuri
redho dan doa pada Allah... hanya yang pernah kena tau rasa dia

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI