Jari jemari kejang kerap pegang telefon pintar ?

by - Isnin, Ogos 10, 2015

 

Korang ada rasa tak ? Terlalu pegang atau menggunakan telefon pintar membuatkan jari jemari serta bahagian belakang tapak tangan terasa kejang ? Tak eh ? Aku rasa lama dah ! Kena selalu urut dan kurang pegang telefon pintar..

Dan baru baru ni , aku gunakan Samsung Galaxy S6 tanpa ada sebarang aksesori , barulah rasa ok sangat !

image

Dan aku pun buang la cover yang menjadi pengawal peribadi pada telefon pintar Sony Xperia Z3 aku tu.. Dan , secara jujurnya aku bagitau korang.. takde dah rasa sengal atau kejang pada jari jemari aku tu !

Apakah sebab aksesori tambahan membuatkan ianya berlaku ??

image

Bila dah buang , terasa selesa sungguh bila berada dalam poket seluar.. Barulah sedap nak berjalan.. Nak pegang hp pon rasa sedap.. Yelah , memang mereka dah design untuk keselesaan kita tapi kita tambah pelbagai aksesori kat situ.. menjadikan ianya ‘berat’ walaupun nampak ringan ! Yer , tahu.. nak elak dari calar dan rosak.. Tapi kesannya , pada jari jemari kita..

Ini cuma pendapat aku sebab aku yang kena.. Aku tak buat kajian pon lagi.. Aku tak tau la korang camana.. Kalau sesuai dengan korang , ok laa.. Nampaknya , dengan aku.. kena guna ‘bogel’ je la.. hehehe ..

You May Also Like

4 comments

  1. guna cover tu sebab anak2 selalu baling hp ke lantai tanpa rasa bersalah.. huhuhu...

    BalasPadam
  2. Betul..aksesori memang menambah kecomelan.,tapi pertambahan bebanan sebebarnya..apa pun terpulang pada citarasa individu.,

    BalasPadam
  3. pernah guna sony tanggalsarung... jtuh terus tak leh guna...serik dah aben oitt... huuhuh

    BalasPadam