Ubat darah tinggi dan rendahkan kolestrol ?

 

Aku berjumpa doktor baru baru ni setelah demam teruk. Doktor yang check aku tu , terkejut dengan tekanan darah aku yang tinggi.. 160/120 ! Bagi aku tu rendah. Pernah sampai 180/120 rasanya dulu.. Doktor sarankan aku makan ubat tapi aku tak nak amik.. huhu…

Dan esoknya aku terima satu mesej peribadi di Facebook..

Assalamualaikum tuan. Saya baca di wall tuan mengenai darah tinggi tu . Saya pun mcm tuan juga... dulu2 darah kejap naik kejap normal . Doktor dah suruh saya mkn ubat darah tinggi. Saya x ikut nasihat doktor.

Tapi , saya mula.minum jus lega. Dari mula minum... sehingga skrg... walau saya jarang2 minum..alhamdulillah... darah saya dah normal semula . Syukurrr..

Saya dari menjadi customer..skrg saya menjual pula... demi kerana nak berkongsi kebaikan khasiat JUSLEGA yg 100% tulen tiada bhn kimia. Hanya halia,bawang putih, cuka epal, lemon dan madu

Andai tuan berminat nak.mencuba... blh watsap saya di 0122386529.

Maaf, andai saya menggangu tuan. Sekian. Wassalam “

image

 

Aku pikir banyak kali. Nak try ke tak ? Sebab sebelum ni aku amik teh misai kucing. Dan memang ada perubahan. Tapi kali ni aku rasa tahap kolestrol aku pun tinggi. Aku nak try laaa…

Dan akhirnya aku beli dua botol. Terus dia hantar ke rumah mak aku. Satu botol untuk mak aku dan satu botol lagi , aku punya !

image

Sejak tu , memang aku amalkan pengambilannya serta jaga pemakanan. Cuma aku perlu kembalikan semula semangat untuk bersenam. Makin malas lak sekarang ni.. hehehe..

Selepas aku minum Jus Lega selama beberapa hari , aku rasa badan aku kembali ringan. Angin pun mudah keluar berbanding sebelum ni.. Dan aku ingatkan , aku je yang dok amalkan minum Jus Lega ni.. rupanya ramai dah ! Sungguh ketinggalan aku ni..

Korang yang masih muda .. jagalah kesihatan.. Bila dah ada penyakit , hurm… payah ! Nak kena makan ubat ikut jadual. Sebaiknya jangan amalkan makan selagi boleh makan ! Makanlah sekadar untuk hidup…

9 ulasan:

  1. Alhamdulillah moga serasilah dengan badan..

    BalasPadam
  2. ayah sy buat sendiri je same mcm jus lega ni..mmg elok diamalkan..dulu check dia ada saluran yg tersumbat..skung byk saluran yg dh clear..

    BalasPadam
  3. Salam ben...saya dan suami pun amalkan jus lega nie...kami dah habiskan 3 botol dah...alhamdulillah nampak kesannya...

    BalasPadam
  4. Jus lega..Aaa nak tanya, macamana rasanya ek?

    BalasPadam
  5. betul tu makan untuk hidup tapi tak leh tengok makanan yang banyak hihih kalu sedap lagi lah.. kne gak amalkan jus lega ini utk kontrol kaloestrol..boleh try...

    BalasPadam
  6. Fidah pun hari tu check doktor...tekanan darah naik gak...so kena pantang makan daging sikit.banyak makan buah gak ...hmm..kalau balik kg..mintak tok rebuskan daun manggis...petua org tua2 kan..

    BalasPadam
  7. Salam. perkongsian yang baik..


    Selamat hari merdeka!

    BalasPadam
  8. Owh begitu. Moga Ben bertambah sihat ya :)

    BalasPadam
  9. bila usia dah makin bertambah, mula lah datang pelbagai penyakit yang perlu pemantauan sentiasa..Takut jugak kalau makin serius kan. Sebab tu sekarang saya agak jaga pemakanan sebab keluarga ada keturunan kencing manis.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009