Ingat senang ke bila lelaki jadi SURI RUMAH ??

 

image

Duduk rumah , jaga anak jer ! Biar je isteri yang bergaji besar tu , keluar bekerja ! Tu je kerja SURI RUMAH ??? Hurmmm.. Kalau gitu jer , mudah laaa ! Senang je jadi lelaki berbanding perempuan yang jadi SURI RUMAH !

Tak mudah kawan ! Lelaki tetap kena bagi nafkah pada keluarga. Tetap kena cari duit walaupun duduk di rumah ! Kalau harapkan dari bini punya gaji , memang melampau laaa.. Teruk la gitu ! Tak malu ke makan hasil bini jer ? Dengan tak berusaha cari duit , tapi asyik tunggu bini kasi.. Hurmm..

Aku.. berusaha juga setiap bulan. Ada job skit skit untuk cover hutang piutang pon dah syukur sangat. Nak harap duit BRIM atau bantuan Zakat , memang tak dapat la.. Tak layak gitu ! Lagi pun , aku muda lagi. Kena berusaha tingkatkan ekonomi keluarga. Tahun depan , anak dah bertambah dan si abang pon dah nak sekolah ! Hurmm..

Nak tak nak.. kena keluar juga cari duit. Apa saja kerja.. asalkan ada duit. Heeee.. Jangan yang haram dah laa !

image

image image

Seharian bekerja… penat ! Tersadai.. Kena pulak bulan puasa. Huhu.. memang tersa sangat laaa…

Balik rumah , sambung layan anak !

image

Bila dah bergelar suami dan ayah ni , maka… tanggungjawab perlu dipikul sepenuhnya ! Jangan sedap nak jadi suami jer tapi ayah tak nak !

Hurmm..

7 ulasan:

  1. tetibe ada gambo buaya gemuk atas jalan raya... hahaahahaa...

    BalasPadam
  2. satu hari nanti nak jadi suri rumah...kesian kat anak juju pi sekolah nak harapkan van amik...risau!

    BalasPadam
  3. In sya Allah boleh...ameen..

    BalasPadam
  4. mudah2an lebih ramai lelaki dan ayah sedar tanggungjawab ini

    BalasPadam
  5. part jadi suami je tapi taknak jadi ayah..hehehe..mendalam betul ayat tu..

    BalasPadam
  6. banyak tanggungjawab.best anak depan mata

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009