Jom menyimpan tabung ! - BEN ASHAARI

Jom menyimpan tabung !

 

Aidilfitiri bakal menjelang.. Anak anak dah mula nak mengira duit raya ! Si ayah mula pening.. Ke mana nak hala duit raya diorang tu nanti ! Apa kata.. kita menyimpan di SSPN-i je .. eh ? Hehehehe.. Nanti dah abis sekolah , nak sambung belajar..mudah ! Tak perlu berhutang dengan mana mana pihak… kan kan ?

image

Camana nak mengalakkan anak anak menyimpan duit ??? Mudah jer.. Kita mulakan dengan bagi tabung kita dulu ! Huhhh.. Dan mereka akan bersungguh sungguh mengutip duit simpanan kita dan masukkan ke dalam tabungan mereka..

Dan pastikan.. ini berlaku sekali saja ! Kalau dibiarkan , sampai pencen la tak bertabung kita.. huuu..

Ajar anak menabung dari kecil atau kita sendiri terpaksa menabung untuk mereka..

4 ulasan:

  1. Menabung sikit2 lama2 jadi gunung. Huhu.

    BalasPadam
  2. singgah ramadhan 21

    https://belogs.blogspot.my

    BalasPadam
  3. mujurlah ajar anak menabung duit syiling.mcm sy punya kes tiap2 hari anak akan kelebet wallet/purse amek duit syiling masuk tabung. xdpt bygkan kalo ajar dia menabung duit kertas huhuhuuu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.