Pantai Timur pasti sesak menjelang Aidilfitri ! - BEN ASHAARI

Pantai Timur pasti sesak menjelang Aidilfitri !

 

Geleng kepala , bagi mereka yang tak pernah ada pengalaman lagi ! Hahaha.. Cam aku , dah masuk 8 tahun.. ke 9 eh ? Lupa lak.. 8 kot ? Kawin tahun 2008.. Sekarang 2016.. Berapa ? Haa.. kira sendiri.. 

Cam aku yang dah biasa ni.. tiap tahun beraya di Kelantan , hanya mampu merancang jalan mana yang patut diikuti nanti. Apakah nak masuk Terengganu atau ikut Gua Musang ? Tapi kalau nak selamat , ikut Gua Musang jer.. Kenapa ??? Hehehehe.. Walaupun jalan tu pasti sesak , tapi boleh je berenti di mana mana .. Maksud aku , ada banyak tempat berenti seperti surau , masjid mahupun stesen minyak atau kedai kedai makan di tepi jalan ( kalau perjalanan malam ).

Tak seperti ke utara melalui PLUS atau selatan melalui lebuhraya.. Kena tunggu RnR la jawabnya untuk berenti. Jenuh gak wooo.. Kena sakit perut ? Pening kepala atau sebagainya ? Fuhhhh… aku dah rasa ! Memang insaf dah g  bercuti pada cuti umum..

Nak pulang ke sana , tak de masalah.. Tapi nak beraya tu nanti ‘bermasalah’ ! Segala pelusuk jalan raya kecil dan besar , penuh dengan kereta ! Masa ni , memang insaf laaaa ! Tapi peliknya, setiap tahun ulang jugak.. Hahahaha..

5 ulasan:

  1. itu nikmat beraya..
    hahaha.
    imangine kalau itu semua xdek,
    x feel kot nak balik beraya,
    umpama balik cuti biasa je.

    BalasPadam
  2. Selamat berhari raya dan pulang ke klate bro benashaari.
    Semoga selamat semuanya perjalanan p dan balik.

    Kami ikut highway grik timur dari penang kan.. tp for sure
    masok jah jeli bukit bunga jem la rapat pah mache..:)

    BalasPadam
  3. jgn lupa bawk roti bnyak2 klu nak blk kg kat klate yer a.ben..hihi

    BalasPadam
  4. Kalau boleh balik seminggu lebih awal sebelum raya. Baru tak sesak. Diari Mommy Muhaimin

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.