Jom menyimpan tabung !

 

Aidilfitiri bakal menjelang.. Anak anak dah mula nak mengira duit raya ! Si ayah mula pening.. Ke mana nak hala duit raya diorang tu nanti ! Apa kata.. kita menyimpan di SSPN-i je .. eh ? Hehehehe.. Nanti dah abis sekolah , nak sambung belajar..mudah ! Tak perlu berhutang dengan mana mana pihak… kan kan ?

image

Camana nak mengalakkan anak anak menyimpan duit ??? Mudah jer.. Kita mulakan dengan bagi tabung kita dulu ! Huhhh.. Dan mereka akan bersungguh sungguh mengutip duit simpanan kita dan masukkan ke dalam tabungan mereka..

Dan pastikan.. ini berlaku sekali saja ! Kalau dibiarkan , sampai pencen la tak bertabung kita.. huuu..

Ajar anak menabung dari kecil atau kita sendiri terpaksa menabung untuk mereka..

4 ulasan:

  1. Menabung sikit2 lama2 jadi gunung. Huhu.

    BalasPadam
  2. singgah ramadhan 21

    https://belogs.blogspot.my

    BalasPadam
  3. mujurlah ajar anak menabung duit syiling.mcm sy punya kes tiap2 hari anak akan kelebet wallet/purse amek duit syiling masuk tabung. xdpt bygkan kalo ajar dia menabung duit kertas huhuhuuu

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009