Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 6 Jun 2016

Selamat Menyambut Ramadan..

 

image

Mendung.. sejuk pagi ni ! Jalan raya , clear sungguh ! Masih ramai belum pulang ke ibukota.. nak sambut Ramadan kat kampung bersama keluarga tercinta , kata mereka.. Esok lusa , mesti jammed semula.. Oh ya , cuti sekolah kan ? Huhu..

Masuk Ramadan ni , bermakna dah 4 tahun aku bergelar Mr.Mama. Jaga anak anak kat rumah. Masa bekerja dulu pastinya Ramadan jauh mencabar berbanding duduk di  rumah. Bukan sebab cobaan terhadap makanan tetapi dugaan ketika nak pergi dan balik kerja. Di pejabat pon lebih kurang la ujiannya ! Ujian apa ??? Ujian mata dan hati ! Mata memandang mereka yang tak menutup aurat dan hati mengumpat mereka itu ! Huhhhh !

Ada yang kata , lelaki kena la jaga mata dari melihat perempuan Islam yang berpakaian sendat atas bawah .. Amboi.. Yang lelaki Islam , boleh la jaga mata.. Dah yang bukan Islam , camana lak ?? Nak tayang kat mereka yang bukan Islam ke ni ?? Adehhh..

Tak semua lelaki beragama Islam tu mampu jaga mata dari melihat ‘tayangan perdana percuma’ tu.. Tapi kalau perempuan tu pon turut sama menjaga nafsu pemakaiannya itu , Alhamdulillah ! Sama sama membantu gituu..

Sebab tu aku lega sekarang ni.. Tak perlu nak mengumpat dalam hati bila nampak semmua tu.. Jenuh nak menahan nafsu ngumpat ni ! huhhh !

Apa apa pon.. semoga Ramadan ni memberi kita cahaya kesedaran dan keinsafan yang sebenar benarnya ..InshaAllah..

6 komen :

muhammad nizam berkata... [Reply to comment]

betul... kereto banyok belah sini jam, rama balik kampung sambut puasa

razzwey razz berkata... [Reply to comment]

Haaaa, kena la sama2 bantu kan? Yang perempuan jangan "belanja" sangat, yang lelaki pun sama jugak... Masing2 kena ambil peranan, bukan sebelah pihak je... Selamat berpuasa aben & family, suap2 makanan zahra tu, jangan ikut suap kat mulut sendiri ye? Hahahahahaa...

Yanty Lee berkata... [Reply to comment]

Salam Ramadhan abg ben... Selamat berpuasa....

ArELeEz berkata... [Reply to comment]

semoga ramadan jadik 1 titik tolak utk 1 p'hijrahan. in shaa allah.. aminn..

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

part nak menjaga mata tu. kalau pusing sana, terdedah, pusing sini terdedah..alamatnya tutup mata sahaja lah..hehehe..

salam ramadhan abang ben..:)

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Mujur juju suka berlitup...alhamdulilah...biar kekal rasa itu kerana Allah

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI