Jadikan hobi kita punca pendapatan utama !

 

Setiap hari bila ada masa terluang , aku pasti buang masa di gym. Angkat besi besti tu.. kasi peluh keluar.. ketulkan badan tapi untuk apa ? Kesihatan ? Jogging atau kemas rumah pon boleh dah , kan  Tak yah gi gym pon dh leh sihat !

Itu hobi aku disamping dapat menghilangkan stress dan kegeraman terhadap kehidupan yang semakin mengarut di tanah air sendiri. Buat pengetahuan , aku mula masuk gym di usia 22 tahun. Aku tahu , apa yang aku buat ni akan memberi pulangan yang berbaloi… satu hari nanti !

Alhamdulillah.. di usia 32 tahun , aku dah nampak jalan hasil tunjuk ajar seorang sahabat dan wife. Aku jadikan menulis dan gym sebagai batu loncatan..

Dan segalanya memulangkan hasil sekarang. Pelaburan yang memakan masa berbelas  tahun menampakkan hasil yang tak disangka sangat..

image

image

Bukan sado yang aku kejar. Kalau korang memahami apa yang korang buat tu mampu memberi pulangan , maka lakukan dengan sebaiknya dan jangan sesekali perkecilkan pandangan positif kawan kawan. Bukan pujian yang dikejar tapi idea utk diperkembangkan lagi..

Sampai bila kerja harian kita ni nak dijadikan pendapatan utama , kan ? Maka … kita ubah !

7 ulasan:

  1. betuil dah tu...
    sampai bila nak harap gaji jer..
    tak bebaloi.
    take note.

    BalasPadam
  2. Gym juga merupakan aktiviti sukan untuk pelaburan kesihatan yang lebih baik.

    BalasPadam
  3. alhamdulillah..syukur dan tahniah abg ben :)
    moga terus success..amin.

    BalasPadam
  4. yeahhhh thats right mr ben...keep it up always!

    BalasPadam
  5. Betul tu. Bestnya bila hobi dpt jana pendapatan juga. Do what u love, love what u do.

    BalasPadam
  6. Wahhhhh!!! tahniah!!! go for it!

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009