Aku juga mungkin seperti Donald Trump ! - BEN ASHAARI

Aku juga mungkin seperti Donald Trump !

 

Aku ke KLCC semalam. Dan terasa seperti berada di luar negara ! Sangat menakutkan gitu hingga nak lepaskan Qhaliff dan Zahra pun tak berani. Pegang je tangan diorang.

Bila teringatkan larangan Donald Trump , ada banyak benarnya juga. Kadang kadang , rakyat sendiri pun dah tak rasa selamat di tanah air sendiri. Kalau yang datang tu benar benar nak bekerja atau tinggal di sana , ok la kan ? Kalau datang buat onar ?

image

Kalau di tempat kita.. cer tengok di Bukit Bintang.. Ampang.. termasuk di ibu kota ! Fuhhh.. seram siut ! Akhirnya , rakyat sendiri bermain di pinggiran kota.

Apa dah jadi ??? ‘Orang atas’ mana nak gi tempat tempat gini bila cuti ! Sapa nak kisah kan ? Bila terjadi ‘malapetaka’ , baru nampak muka masing masing.. Kononnya amik berat dan buat kerja ! Pigidah !

2 ulasan:

  1. Bila jalan2 selalu terdetik dalam hati..aku ni sebenarnya di negara sendiri atau di negara orang?..cara mereka memandang macam kita yang warganegara ni datang ke negara mereka..*sedih sebenarnya*

    BalasPadam
  2. haaa.. memang. siyesly kalo pi area kl, area kajang, nilai.. n banyak tempat lagi lah.. rasa mcm dah dok kat bangla je. siyesly takowt kowt. memang azab naik bas time study dulu. sobs

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.