Ku serahkan padaNya ..

by - Sabtu, Januari 21, 2017

 

“ 8 hari di Jepun ? “ . Wowww ! Satu tawaran yang menarik. Aku terus memberi jawapan tanpa fikir panjang. Seronok tuuu ! Mesti banyak tempat berjalan nanti..

Tapi bila difikir-fikir semula , camana pulak dengan anak anak ? Sapa nak jaga ? Wife nanti acaner ? Sakit kalu acaner ? Aduh.. Letih gak gini.. Aku jaga diorang ni dari lahir. Nak berpisah sehari pun payah ! Gi travel 4 hari sebelum ni pon dh terasa rindu banget di hati.

Akhirnya aku nekad. Aku nak bagitau aku tak boleh pergi tapi masalahnya , akan tercemar nama aku ! Camana eh??? Camana aku nak cari jalan keluar ni ? Aku serahkan pada Allah. Keseronokan pudar bila melihat muka anak anak yang melekat 24 jam dengan aku. Aku nak gi gym pon diorang pakat nak ikut ! Inikan pulak nak tinggal berhari hari lamanya..

image

Biasanya kes kes berbelah bagi gini , Allah beri petunjuk pada aku. Jalan keluar selamat tanpa kecilkan hati sesiapa. Dan Alhamdulillah.. aku tak pergi ke Jepun atas alasan tak menepati syarat yang ditentukan. Nak 35 tahun ke bawah. Dan ke sana pon sebab ada bengkel. Bukan trip travel seperti sebelum sebelum ni ! Huhuhuh.. Lega sangat aku ! Tak perlu dah nak pikir sapa nak jaga diorang. Dan yang penting , penjimatan money money di saat ekonomi tak begitu molek !

Sebelum ni pun pernah begini.. aku terima tawaran masuk ke latihan Inspektor Polis. Dah masuk tapi kemudian rasa tak serasi dengan jiwa. Tak tau nak tolak camana takut orang tua kecewa. Berdoa pada Allah.. beri petunjuk untuk jalan keluar.. Alhamdulillah.. aku jadi blogger sekarang ! Huhuhuh..

Allah Perancang Terbaik ! Hanya DIA tahu apa yang bagus untuk kita dan aku bersyukur sangat dengan kehidupan aku yang serba sederhana di sampaing keluarga tercinta. Masih terlalu banyak yang ingin diperbaiki dalam kehidupan aku ini. Dalam usia 41 tahun ini , walaupun aku kelihatan seperti 30 tahun , aku sering menasihati diri agar jangan terlalu leka dengan duniawi.. Kan ?

Wife mungkin ingat aku kecewa sebab tak dapat pergi tapi sebenarnya aku adalah insan paling gembira ketika ini. 

You May Also Like

5 comments

  1. YUP...ALLAH SEBAIK BAIK PERANCANG....BILA KITA TOLAK SESUATU DEMI YANG BAIK DENGAN REDHA ..PASTI ALLAH GANTIKAN DENGAN YANG LEBIH BAIK ...TAK RASA RISAU PUN REZEKI JUGAK.....KANG PERGI TAPI TAK ENJOY PUN TAK GUNA GAK...TUNGGU AARIZ BESAR SIKIT YER BOSS

    BalasPadam
  2. Betul tu boss.. Perancangan Allah sWT itu sentiasa adalah yang terbaik.. Sebab tu, bila ada masalah, kepada DIA juga kita mohon pertolongan..

    BalasPadam
  3. Pilihan Allah itu yang paling terbaik.. ^^

    BalasPadam
  4. laa... untungnya wife.... siap pikir dulu family camner.. padahal rezeki dpn mata dah tu...

    BalasPadam
  5. Sebak baca!
    Banyak belajar dari sini...jangan tamak...fikir sebelum buat pilihan...yg mana penting yang mana serasi...yg mana tak kena dgn jiwa pohon moga Allah bagi jalan segera...

    Moga berbahagia selalu ben.

    BalasPadam