Pendapat aku mengenai Mabuk Asmara Dalam KTM Dapat Kecaman Netizen ? Eh ????


Senyum jer. Bukanlah aku menyokong tindakan si polan tu tapi tak ke pelik ???? Kenapa adegan gini beria dikecam tetapi di dalam drama petang petang atau drama yang mereka tonton seperti drama Korea , Jepun mahupun Omputeh dikatakan.. sooooo sweeett ??? 

Oh ya, mereka berlakon.  jer..  Hihihi.. Nak tanya... yang berlakon tu.. kira diorang ni profesional la? Hee.. Kenapa orang sekarang lebih gemar amik gambar atau video dari gi tegur terus ? Gile nak memviral eh ? Ke gemar nak sebar aib orang ? Haishhh.. 

Lain kali... kalau nampak depan mata , gi la tegur. Kalau tak nak tegur , jangan amik video. Sebab mana tau diorang dah kawin ke.. diorang nak bersweet sweet gitu , lantak pi la.. kot la diorang PJJ. Baru jumpa hari tu.. esok nak balik dah ! Takkan nak suruh gi cari bilik lak , kan ? Haa.. jangan nak pertikaikan pendapat aku. Sapa suruh tak pi tanya. Yang sibuk sangat tapi tak nak gi amik tau sapa suruh kan ? 

Maka... kita sebagai netizen yang ada keyboard depan mata ni.. nak kecoh sesuatu hal tu , boleh... tapi dengan guna akal !Aku tengok dia punya maki hamun cam dia tak pernah buat dosa sungguh ! Kalau Allah bukak aib dia dan viralkan , mau bunuh diri kot rasanya ?

Kita tenang tenang sudah. Lain kali amik tindakan kalau ada depan mata gini. Tak perlu viralkan. Banyak sangat sampah dah di internet ni ! Banyak sampah dari infomasi yang diviralkan ! Giler glam tul.

Ingat..kita pun ada anak.. nanti akan ada cucu. Kalau masyarakat sekeliling tak tegur , abis la.. Semua main pakat viral ! Kesudahannya , ramai orang giler dari orang normal ! Giler viral ! 

15 ulasan:

  1. Stuju..ramai sangat yang gile viral sekarang ni..Nampak je bendapelik mula laaduk viral..Ntah kenapa la rakyat malaysia sekarang ni gitu peel perangainya.. Akhir zaman dah ni macam2 laa peel keluar..

    BalasPadam
  2. btul..dh nmpk tegur la. Nape nk aibkan

    BalasPadam
  3. Bab viral ni memang hobi rakyat Malaysia, kadang hal tu remeh temeh je.

    BalasPadam
  4. Betul tu.. Selemah-lemah iman adalah teguran dalam hati jika tidak mampu dengan mulut dan anggota lain..
    Takyah sibuk ambil video dan viral

    BalasPadam
  5. Benda yang tak elok sebaiknya ditegur bukan diviralkan.

    BalasPadam
  6. Bahaya sungguh viral memviral ni.. Silap-silap jadi tukang sebar fitnah..

    BalasPadam
  7. Kalau dah tak mampu buat apa, kirimkan doa buat mereka. Berdoa supaya mereka Allah kirimkan rasa malu buat mereka. Itu lebih baik dari rakam dan viral.

    BalasPadam
  8. Allahu... Di buka aib org, aib sendiri terbuka apa rasa dia agaknya

    BalasPadam
  9. Bila dah terlalu gilakan glamour, tak peduli dah pasal lain. Apa je yang boleh dijadikan isu, itu yang difokuskan dulu. Cari salah orang, aibkan orang, macam dah jd satu kebiasaan pulak. Semoga kita semua tak termasuk dalam golongan yang macamni.

    BalasPadam
  10. betul dah tu. apa sekalipon,mesti nak viral. Menyampahh.. nak glamer la teww

    BalasPadam
  11. Kebanyakan orang zaman sekarang, hidup dengan likes, retweet, view orang... Lepas tu tegur dalam media sosial je, tapi bila nampak depan2, rakam senyap2...

    BalasPadam
  12. Tak baik sebar aib org. Jadi penyebar bukan boleh jadi baik atau terbaik pun... huhu..

    BalasPadam
  13. klu xleh nak tegur, kita doa je... yg baik2 apa di hati yg baik2 la laku kita...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.