Zahra Nur Iman , dulu dan sekarang..

Ingat lagi aku.. satu tika dulu ketika Zahra masih kecil. Ada yang cam perli laa. Kenapa dan mengapa Zahra punya rambut gitu.. apasal terpacak pacak ? Aku mampu senym jela.. Memang Zahra masa kecik dulu rambut dia tak lebat sangat dan kelihatan cam sedikit pelik. Heeee.. aku senyum je la bila orang kata gitu. 

Faham faham je la mulut manusia ni.. kan ? Ada je tak kena !


Zahra tak banyak karenah pun. Dia ngam ngan abang dia. Senang je mereka berdua. Nak ke hulu ke hilir berdua dalam kereta pon ok jer. Makan pun tak memilih. Senang bela kata orang. Heeee... Cuma sayang part menyusu badan tu jer.. tak sampai cam abang dia , 4 tahun. Zahra 2 tahun lebih jer..

Dan dia semakin membesar... Sekejap je masa berlalu. Anak dara ni semakin ikut jejak aku. Muka masam memanjang ! Hanya kan tersenyum dengan orang tertentu atau bila dah ngan dengan seseorang. Dia ni jual mahal... dan garang ! Kelemahan dia ? Hurmm, senang sangat ! 



Pertama kali gunting rambut.. 

Sekarang dia dah 4 tahun usia. Tahun depan dah boleh masuk tadika. Ikutkan tahun pon boleh dah tapi rasanya biarlah dia abiskan masa dengan aku dulu di rumah dengan adik dia , Aariz. Latih dia jadi kakak dulu sebelum lepaskan dia. Kasi ada rasa tanggungjawab di rumah.. 

4 tahun... bijak dah dia. Cepat tangkap dan kembalikan balik pada kita ! Kena bijak guna psikologi dengan dia ni. Atau dia takkan berganjak dari tempat duduk dia ! 



Bertudung ? Daahh.... dia sibuk dah mintak nak pakai tudung. InshaAllah nanti senang je dia nak tutup aurat. Lentur dari sekarang.. kan ? 

Pasni Aariz lak.. The Joker dalam rumah ! Apa lak ragam dia. Ni pon dah pandai bergaduh dah diorang bertiga.. 

7 ulasan:

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.