Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 19 September 2009

Hari Pertama Di Kelantan

Hari 1 - Aku beruntung dapat keluarga mertua yang ngam..Dari org tuanya ke adik beradiknya , semua best..Ada 4 orang lelaki dan seorang perempuan...Best la kira ada lelaki..ada geng borak..kalau perempuan semua , mau gak aku keras sorang sorang..

Aktiviti aku sehari ini ? HeHE...best gilerr...selepas solat subuh..aku menyambung tido aku ...ni kali pertama aku tak bangun sahur tapi ada la just minum air suam sebelum tamat tempoh ..Sepanjang tidur ku yang penuh nyenyak itu , tidak ada apa yang berlaku.Mimpi yang indah saja..Mimpi apa ek ? Aku pun tak hengat...hehe..Yang aku tau..aku bangun kul 1150 pagi..mmg lena tidur ku..hahahahah..apa punya menantu tul aku ni..hahaha..yela, bukan ada apa nak buat sangat pun..

Keje yang aku buat ari ni , ialah kerja-kerja mengangkat ...mmg selayaknya untuk aku..aku suka bab angkat mengangkat ni..aku angkat carpet, meja dan sofa . Selebihnya aku layan dvd kuliah Dr. Mohd Asri sampai le ke waktu berbuka...

Lepas solat isya' kat surau , aku balik umah n sambung tgk tv.Sebelum g tu , aku tgk berita. Tunggu pengumuman tarikh raya walaupun aku confirm ESOK HARI RAYA...ESOK HARI RAYA ...hahahaha...cam budak..cuma kali ni aku tak main mercun cam dolo dolo..

Dolo dolo punya raya baik aku amatlah menarik sekali..Zaman kutip duit raya..zaman main mercun...seingat aku , last aku main mercun dan menyebabkan aku berhenti main mercun selepas satu kejadian ini...

Kejadian 1...aku memegang sebatang besi yang mempunyai lubang dan memasukkan sebatang mercun lidi ( yang tembak ke langit tu lalu meletup ) dan menghalanya ke langit..punya la aku bengong...tak sedar bila aku menghalanya ke langit sahih mercun tu mengelongsor kebawah...apa lagi....100 meter non stop action la aku lari..kot mercun tu kejar aku..hahaha...pastu aku tak berani main dah

Kejadian 2....member aku ni...adoiyai..mengong tul..dia main mercun padi...dia bakar n campak kat orang..ada sekali tu..dia bakar dia campak kat aku..baekkkk punya masuk dalam poket baju melayu aku...abis berlubang !!! mengamuk akuu...

Sejak kedua kejadian itu , aku mengambil keputusan tidak mahu bermain mercun lagi..cukup la aku main bunga api ngan budak umur 4 tahun ke bawah...ala , main je bulat bulat..kan comey je orang tengok aku...

Bab duit raya ...mmg best kutip duit..g je umah sapa sapa...raya jek...janji dapat duit raya..tak kira la berapa pun nak bagi..janji boleh kira...bila dah banyak duit raya , akan ku beli pistol mainan..hahaha..aku dulu gile nak jadi polis ..bila berpeluang nak jadi , tamo lak aku..hahaha
tak pernah la duit raya aku tu masuk dalam bank...abis macam tu je..seingat aku la..kot la aku bagi kat mak aku suh simpan ...aku ni..dari dulu sampai la b4 kawin , duit aku semua serah kat mak suh simpan...nak harap aku simpan sendiri...masuk pagi petang kuar..hahahah..

Kalau balik kg aku , Pulau Pinang..berjalan g umah sanak saudara , boleh la tahan best sikit..collect selagi boleh collect...tapi tak la boleh bermain ngan sepupu-sepupu aku...tak ngam lansung..biaq p la kat depa...lani semua kawin dah...bulan nov ni ada sorang lagi kawin..yang ni aku rapat la..sahih aku turun..tak turun , kena maki aku nanti..

Bila dah besar gini , aku lak bagi duit raya...anggap je la sedekah..cuma aku malas nak melayan budak budak jek..hahaha....nanti mau gak aku interview diorg...hehehe..

Waktu aku tulis ni , wife aku pun dah selamat berdengkur ...awal dia raya ..hahahaha..penat mengemas umah la katakan...hok jate jate , ilang tah ke mana merayaunya..aku rela duk kat umah je...lagi besh..ok..sambung esok..daaaa..

2 komen :

Tanpa Nama berkata... [Reply to comment]

bertuah u ben....dapat family mertua yg sporting dan ngam...barulah terasa susana hari raya...bila dah dewasa ni, baru kita ingat nostalgia lama2....sib baik mercun tu cuma bakar poket baju je....kalau tak..susah...bestkan ingat balik semua2 kenangan tu..haishh..

well done ben...teruskan menulis.....ok...nanti i baca lagi...:)

TaKKo-cHaMa berkata... [Reply to comment]

Hebat la! dpt duit...masuk pagi petang kuar! Haha! Hari ni che ben da wat angkat berat semulajadi! XD sok leh raya ngan hebatnye!

Happee Raya Che Ben!!! ^^

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI