Bosan dan tak tau nak update apa dah dalam blog !

by - Sabtu, Mei 19, 2012

 

Ada selebriti kata , blogger ni suka cerita yang pelik pelik dalam blog ! Ahaaa .. Pelik kah ? Yelah kot .. kalau melibatkan artis ni , mmg banyak yang pelik .. Tapi jangan diorang lupa , zaman ni blogger banyak dah naikkan artis yg takde kualiti .. Haaa .. Jangan tak tau yer..

Tapi maaf la yer .. Blog aku ni bukan blog hiburan .. Ini blog peribadi yang banyak menceritakan pasal kehidupan aku , pendapat aku dan luahan isi hati .. Tak sama dengan pendapat kan ? Hehe ..

Ada kawan kawan blogger tanya aku .. Dia dah tak tau nk update apa dalam blog dia .. Hurm .. Nak jawab camana yer ? Sebenarnya , isu ni banyak kali dah aku up dalam blog ni tapi memandangkan ramai yang buntu sampai tak tau nak cerita apa , maka aku kuliahkan la sekali lagi ..

Mula mula , semak balik tujuan kita berblog ! Aku pasti ramai yang buntu idea nak update ni sbbnya iklan tu kaaann .. kann .. Tak salah pon .. tu bonus la kan ? Tapi disbbkan menda tu laaa ramai ilang idea sehinggakan mula mengopy paste artikal termasuk akhbar online ..

Ini tips untuk mereka yang mana blognya sekadar santai cam aku ni .. 

Yang pertama .. Anggap blog teman bual .. Bila kita mula update , anggap je kita sedang berbual dengannya .. Sapa yang akan respon ? Pembaca kita  tu.. Walaupun tkde komen , satu hari nanti ada .. Kalau takde gak , lantak laaa .. biar jer ..

Yang kedua .. Permudahkan ! Jangan la bebel sampai panjang lebar .. Boring orang nak baca .. Tu pasal takde orang nak komen .. kan ? Haa ..

Yang ketiga .. Nak cerita apa pon , cerita laaa .. Tapi kena la bijak mengolah ! Macam aku baru baru ni , cerita pasal sampah depan rumah aku .. Ramai je komen  ! Kenapa ? Sebab ada info kat itu ! Ada yang tak tau mengenai tong sampah hijau .. beg plastik hitam adalah kewajiban .. Asingkan sampah .. Dan juga jadual pengutipan sampah .. Elakkan dari melanggar peraturan dunia yer ..

Tiga cukup la yer .. aku pasti korang  dah ada idea nak update dah pasni ..

 

Jangan pandang ringan dengan kehidupan kita ni .. Setiap apa yang kita alami sebenarnya adalah satu maklumat buat insan lain .. Antara sedar atau tidak jer ..

You May Also Like

15 comments

  1. yeah..ade dah idea nak update..hehe

    BalasPadam
  2. adakalanya terfikir gak, nak update apa ye hari ni.. takpe.. cool dulu.. jangan terburu-buru nanti hasilnya tak seberapa.. tak perlu ayat kebabom.. cukuplah dengan idea yang santai insyaAllah pasti akan ada yang terpaut dengan blog kita..

    BalasPadam
  3. ha'ah.. yuu pun suke bace blog yang bagi pendapat sendiri.. bukannya copy paste atau pun cerita macam kat dlm surat khabar. bosan! hee.. :D

    BalasPadam
  4. betul jugak..ape yg kita tau mungkin org xtau...sbb tu kena share

    BalasPadam
  5. Betul2 . Asalkan pandai mengolah cerita untuk menarik minat orang lain yang membacanya :D

    BalasPadam
  6. pergghh, tdi ben masok tv la kat rtm hahaha
    gen y..

    BalasPadam
  7. ingtkan abg ben yg takdak idea tadi...hehe....

    BalasPadam
  8. Tq Ben rasa lagi bersemangat mengupdate blog yg makin suam2 kuku tu. Baru tgk ben kat Tv1 tu pun rumah illah jy

    BalasPadam
  9. blog jadi teman bercerita.. walaupun mungkin tak ada orang yang sudi nk mendengar, tulisan tu tetap tercatat jua kat sini..

    BalasPadam
  10. sekecil kecil sampah pun dapat diolah kan pakcik ???

    BalasPadam
  11. betul3,,
    btw, td nmpk abg ben kat tv1..

    BalasPadam
  12. beza pula dengan kami di iAwani, terlalu banyak mau diperkatakan, terlalu banyak mau ditulis, isu kekeringan idea tidak pernah berlaku ke atas kami. Syukur alhamdulillah. Bezanya, cuma pilih idea terbaik untuk dikongsi.

    BalasPadam
  13. memang terbaik.. terus datang je idea.. bro ben mmg the best.. lama dah follow baru nie start komen kt cni.. ^_^

    BalasPadam