Kepuasan menonton ala panggung wayang !

by - Isnin, Januari 26, 2015

 

Hurmm.. Home teater dah ada ! Tapi macam tak sesuai pulak dengan tv aku yang bersize 42 inci... Kalau guna 80 inci pasti puashati punyalah ! Tapi nak beli 80 inci punya tv , bukanlah murah kan ? Harga confirm meletop letop punya !

image

Tapi kalau tukar tv , tv sedia ada ni ? Bukan selalu pun nak layan movie best best kan ? Kalau nak layan movie best best , kena tv besar atau guna projektor macam kat panggung wayang tu ! Baru syiokkkkkk ..

Sebut pasal projektor , BenQ ada keluarkan dua jenis projektor mampu milik dan berteknologi terkini iaitu W1070+ Dan W1080ST+. Kedua dua projektor ni ada kelebihan tersendiri .

image

Kenapa nak guna projektor lak ? Harga mesti mahal punya kan ? Kannn .. kan ? Mesti itu antara soalan yang tertanya punya kan ? Ok.. jangan risau.. Hari tu aku pun terfikir gitu gak tapi selepas segala penerangan dibuat , aku kembali terfikir kebenarannya !

Ok.. Harga ? W1070+  ialah RM3,999 manakala W1080ST+ ialah RM4,299 . Bila guna projektor , kita boleh dpt lontaran gambar sebesar 100 inci dengan jarak 1.5 meter !

image

Ini bermakna dengan harga yang lebih kurang , kita boleh dapat projektor yang paparan gamba yang jauh lebih besar  ( sehingga 300 inci ) dan puashati dengan pencahayaan yang menakjubkan iaitu 3D Full HD 1080p ! Bayangkan tengok movie atau main game ! Perghhhhh .. Siap boleh layan movie 3D lagi !

image

Menariknya , kita boleh letak projektor ni di sudut sudut tertentu.. Tak semestinya lurus je..  Dan juga boleh pindah sana sini termasuk bawak masuk ke dalam bilik ! Hehehehe..main game seronok tuuu !

image

Sistem Bunyi

Jangan risau.. Projektor dari BenQ ni dah dilengkapi dengan built in sistem bunyi 10W yang sama kualitinya dengan TV LED . Atau kalau nak pasang guna kabel HDMI ke home teater pon boleh jer..

Bagi mereka yang gemar download movie ke dalam telefon pintar dan teringin nak mainkannya di layar yang lebih besar supaya puas menontonnya.. boleh guna MHL kabel atau 3rd party MHL dongle.

image

Telefon pintar tu pon boleh bertukar ke remote ! Hehehe.. Memang menarik jenama ni !

Rasanya bila guna projektor ni , kawan kawan yang datang rumah layan movie pasti akan pulang dengan kepuasan ! Hehehhe.. Lain kali boleh datang lepak beramai ramai lagi kan ? Baru syiok !

image

Tak puas besar gini kan ? Hehehehe.. Jom tukar guna projektor Ben! ! Huhuhu… Nak tau dengan lebih lanjut , boleh ke http://www.benq.com.my/.

You May Also Like

2 comments

  1. Selama ni tak pernah tinggalkan jejak pun , just follow je :) hehehhe

    tersangat bagus entry kali ni , loike :)

    BalasPadam