Kipas Elektrik dari Mitsubishi Elektric

by - Ahad, Januari 18, 2015

 

Jiran aku , kebanyakkan barangan dia adalah dari jenama Mitsubishi. Aku pelik gak sebab di Malaysia ni  , jenama ni kurang ramai orang guna walaupun dikatakan berkualiti tinggi ! Hurmmm.. Dan aku tanya la dia kenapa dan mengapa dia memilih..

Baru-baru ni , aku ada ke event Mitsubishi di Petaling Jaya. Di sana , aku berpeluang merasai sendiri dan bertanya apa saja yang ingin aku tanyakan.

Sememangnya barangan dari Mitsubishi ni berkualiti dan paling penting menjimatkan elektrik ! Jangan lupa bila nak beli barangan elektrik ni , jaminan adalah penting !

Antara barangan yang mana penting perlu ada di rumah adalah dua jenis kipas ini iaitu elekteric fan dan ventilation fan. Mitsubishi memberikan jaminan 3 tahun untuk motor kedua dua jenis kipas ini ! Ini sangatlah berbaloi andai kita kerap pasang kipas di rumah , kan ?

Ok .. Kenapa patut beli jenama ini ? Ada 3 sebab utama.. iaitu :

imageimageimage

Ok.. jom kita tengok electric fan dulu.. Apakah yang menariknya.. Hurmm..

image

Di sana , aku berpeluang mencuba Tatami Fan. Yer , sememangnya bila nak cari kipas , kita nak kipas yang tak bising. Senyap je kan ? Paling penting , anginya yang kuat tapi nyaman ! Haaa.. Part ni memanglah Tatami Fan raja ! Hehehe.. amat sesuai sekali kalau ada di rumah ! Elektrik pun jimat wooo !!

Ventilation fan atau kipas pengudaraan ni amatlah sesuai dipasang di pejabat , ruang tamu atau dapur mahupun kedai kedai bagi memastikan pengudaraan di kawasan sekita dalam keadaan yang nyaman.

Yang ni kan.. ramai pasang di dapur termasuk dapur rumah aku pun ada pasang gak ! Sememangnya part nak selenggara tu merisaukan aku.. Takut rosak.. hehehe .. Tapi , meleset apa yang aku rasakan tu.. Sangat mudah dan material yg digunakan untuk ventilation fan ni amatlah tahan lasak ! Tak mudah rosak pon..

Ada banyak jenis ventilation fan ni .. Antaranya ialah wall type  , ceiling type. glass type dan duct type.

image image image

image image image

Sekarang ni cuaca tak menentu. Bila datang panas , masa ni laaaa terasa pentingnya untuk salurkan haba tu keluar.. Kalau tak , pastinya dalam rumah akan terasa bahangnya..

Maklumat lanjut lanjut berkenaan produk produk ni boleh korang dapati di http://www.mitsubishielectricmalaysia.com/products .

You May Also Like

0 comments