Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 26 Januari 2015

Perokok sememangnya pentingkan diri sendiri !

 

Bukan semua ? Hurmm.. Yeke ? Hurmm.. Hanya perokok saja boleh tahu samada mereka itu jenis pentingkan diri atau ambil berat pasal orang lain.

Nak dijadikan cerita laa.. semalam aku sekeluarga singgah makan kat satu restoran yang berhampiran rumah aku. Tempat ni bagi aku ok sangat la.. Harga murah dan sedap.

Cari tempat meja kosong.. Jumpa tapi wife ajak tukar ! Aku tahu sebab apa.. Aku plan nak gi tegur je sebab macam orang dungu je sikap dia ! Merokok di tempat tak sepatutnya ! Dah la dia duduk kat tengah tengah.. Rasa rasa asap gi mana ? Hurmm..

Dia merokok sambil tengok rancangan Mentor. Hembus nafas dan abu rokoknya di buang ke lantai ! Hurmm.. apa punya manusia laaaa ! Macam tak de otak !

Selepas dia abis merokok.. Di sebelah meja dia , sekumpulan budak muda.. ada pulak yang merokok secara terbuka ! Dilepaskan je asap ke udara tanpa rasa bersalah sama sekali ! Di sekeliling tu ramai je datang makan ! Hurmm ..

image

Aku rasa la .. kerajaan patut ketat dan beratkan lagi hukuman buat perokok yang merokok di tempat awam ni ..bukan sekadar tempat tertentu termasuk jugak di Parlimen ! Huuuh ..

image

Kalau boleh laa kan .. Pemilik restoran pon letak la tanda ‘ Dilarang Merokok’ ! JAngan la dok kira untung jer ! Haihhh.. Aparaaaaa !! Nak kaya , biar la berkat skit ! Iskhhh..

image

4 komen :

Nani berkata... [Reply to comment]

sepatutnya kita buat peraturan seperti di Jepun tu, hanya dibenarkan merokok di tempat yg disediakan..tidak menyusahkan org yg tidak merokok...

Hannan Al-Qudsey berkata... [Reply to comment]

sebabtuh sy benci perokok!! tak kiralah awak sape kan :s bukan setakat pentingkan diri sendiri je tp pengundang penyakit pada orang lain gak.

umishas berkata... [Reply to comment]

penah kene gak cmtu..ni die cacat penglihatan dh penat kutip duit dr org2 yg mkn kt situ die dok dpn sy..bleh plak isap rokok..udah ler ank2 sy ade..nk maki kang kate cacat penglihatan tp nmpk plak rokok tu bleh plak cocoh api kt rokok tu..emmm...

Sya Nadia berkata... [Reply to comment]

Sya selalu like status abg Ben pasal pokok.ada juga sy komen. Sampai ada org mcm x puas hati dgn sy.. sbb like status benci rokok.tp hubby sendiri merokok. Padahal sya like tu nak tunjuk Kat hubby yg sy serious nak dia berhenti merokok. Puas dah ckp,cara lembut,kasar, ugut..semua tak jalan.. cuma sy ok sikit sebab dia ni tak kan merokok Kat tempat makan,yg ada budak semua.. Skrg Alhamdulillah dlm proses berhenti merokok..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI