Penangan GST !

 

Aku cadang nak tukar kamera kepada yang lebih bagus ! Sekarang ni , aku guna Sony Alpha 5100 dan nak upgrade ke 6000. Seingat aku masa aku beli dulu , kamera aku ni harga dalam lingkungan harga RM1800 atau kurang dari itu.. Kelmarin aku tengok di kedai yang sama , harganya dah naik ! Dah jadi RM1900 !

Hurm.. Lens Macro yang aku beli , harga sebelum GST .. aku dapat dalam RM900.. Sekarang aku tengok dah RM1500 ! Perghh… apa giler ni ?? Nampak gaya yang boleh membeli belah gini cuma mereka yang betul betul berduit. Yang cukup cukup duit ni , nampaknya…. hurmm..

image

Nak tukar ke tidak ? Kalau ikutkan keperluan , kamera memang memainkan peranan penting untuk aku tapi buat masa ni , aku ada dah ! Nak tukar tu bukanlah keutamaan cuma kalau nak kamera yang lebih pantas dan berkualiti lagi , kena la tukar ..kot ?

Patutlah GST dah jadi sumber pendapatan utama negara.. Ingatkan pertanian , perladangan atau pun penternakan.. Rupanya cukai ke atas rakyat sendiri dah jadi pendapatan utama.. Hehehe.. Leh tahan akal ..

2 ulasan:

  1. Kalau SA kena fikir 18 kali...lepas tu sure tak beli punya...

    BalasPadam
  2. Fida pun teringin gak nak beli camera macam gini..Sebab gambar dia cantik..tapi dgn ekonomo Malaysia ni..Ditambah GST lagi..Nampak gayanya...pakai camera hanset je la

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.