Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 1 Oktober 2015

‘Sado’ tak semestinya kuat ?

 

Tersenyum aku.. Dah banyak kali aku nampak statement ni berlegar legar di ruang masa Facebook.. Dan berkali kali gak aku nak bercerita mengenainya di blog aku ni..

Aku mula masuk gym pada usia 22 tahun. Ketika tu lemak di pinggang aku dah mula membuak keluar dari seluar. Rasa tak selesa sungguh ! Mengah dan tak berstamina !

Semua tu berpunca dari kerja kerja kerja ! Eh , kerja , makan , kerja , makan ! Haaa.. Walhal sebelum aku sibuk bekerja , aku antara yang rajin turun padang setiap pagi dan petang bermain bola ! Sejak dari kecil lagi.. haaaa..

Bila dah terasa begitu , barulah aku beranikan diri ke gym.. Tanpa ilmu dan tanpa teman ! Dalam gym , kita kena ramah.. rajin menegur sapa walaupun ada awalnya , ada antara mereka sombong ! Maklumlah , orang gi gym untuk berlatih..bukannya berborak !

Akhirnya..

image image 

Dapat jugak la bentuk badan yang aku idamkan ! Kemas la jugak bila pakai kemeja tu.. Rasa bersemangat , sihat dan selesa.. Tapi untuk mendapatkan semua ni , dia punya latihan..disiplin .. perghhh ! Terseksa siut !! Bukannya pakai baju sado woi ! Kena berusaha dapatkannya ! Kena ada ilmu , disiplin , semangat dan paling penting ialah duit ! Haaaa…

Bila orang tanya , badan besar ni mesti kuat punya kan ? Bagi aku la.. bagi aku sendiri laa.. kuat tu subjektif.. Dulu nak angkat tong gas pon rasa berat.. sejak masuk gym , angkat tong gas selamba jer ! Tapi tu tak bermakna aku kuat ! Teknik mengangkat dengan cara yang betul dipelajari dari senior senior dan juga mereka yg berpengalaman..

Dan sekarang.. hampir setahun lebih aku berhenti g gym.. Kewangan dan lokasi menjadi faktor utama selain jaga Zahra.. Dan badan kembali berlemak.. Rasa tak best kembali.. Pakai baju , tengok lemak di pinggang..rasa geram jer ! Tapi apa nak buat.. sendiri yang malas ke gym.. malas nak bersenam !

image

Kalau korang ada kawan yang dok gi gym tu.. biar la.. Bagi semangat pada mereka walaupun ada kalanya mereka cam berlagak skit sebab nampak ‘gempak’.. Tu lebih baik dari mereka dok melepak tak tentu hala kan ?

Pastu kalau nak mereka jadi kuat ,suh mereka join latihan strongestman !

image

Perempuan cantik tak semestinya subur kan ? Tapi sekurangnya , dia cantik ! Haaaaa.. Paham tak maksud aku ? Tak paham ? Baca semula hingga paham !

4 komen :

Min Aina Ila Aina berkata... [Reply to comment]

Sila bersenam hingga akhir hayat..hehe..

aKSARAfENDI berkata... [Reply to comment]

paham mksud terakhir tu..keh3..kagum jgak pd mereka yg rjin g gym dan brdisiplin utk dptkan body yg sado..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Hahaha...niatkan dalam hati bersenam untuk kesihatan...supaya mudah nak beribadah kepadaNya..amin..

Amanda Suria berkata... [Reply to comment]

Janji sihat kan Ben...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI