Isnin, 1 Mei 2017

Bila Pak Pandir , Otai Busker di depan aku..

Terkedu.. tak terkata apa apa ! Kenapa dia layan Busker ? Hurmm.. Aku tak nak fikir bukan bukan. Mungkin sebab dia minat bidang seni dan zaman ni , payah nak jumpa penyanyi nak menyanyikan lagu lagu puisi... kan ?

Aku berdiri dengan bunting dia.. amik gambar kemudian gi layan dia menyanyi.. Suara sebijik ! Aku memang minat dia dari dulu lagi. Lagu Yang Remeh Temeh tu memang best layan sebab penuh makna... huuhhu.. 
Aku yang ketika tu kelaparan... nak makan ayam Nando's di Alamanda ,  terus terbantut seketika nafsu aku. Layan terus nyanyian dia.. Dia terus menyanyi walaupun takda orang ketika tu. 
Aku seluk poket aku.. takda duit. Buka beg duit.. Ada la beberapa keping note RM.. Aku suruh Qhaliff masukkan dalam tong di depan aku. Kita kena belajar banyakkan sedekah tanpa banyak soal. Lagi pun dia bukan duduk minta duit kita.. dia menghiburkan kita jugak kan ? 
Tak kisah la dia kaya atau tak tapi bila ada 'bekas duit' di depan kita tu.. masukkan la tak kira berapa.. kan kan ?

Aku amik kat dia dan baca.. Snap sekeping dan post media sosial.. Sekadar membantu andai dia memerlukan.. Ini je cara aku boleh bantu dia , orang yang pernah menghiburkan aku satu tika dulu dengan lagunya yang cukup berhantu..  

Yang Remeh Temeh ! 

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Hurmm... Gitulah kehidupan kita.. Dan aku , tak tau la apa nasib aku bila dah tua nanti... Andai aku susah , ada ke insan sanggup hulurkan tangan.. Hurm...

1 komen :

mas saari berkata... [Reply to comment]

Lama dah tak dengar Pak Pandir nyanyi, moga dia terus sukses!

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI