Korang ada penyakit ni ? Maka amalkanlah sesudu minyak zaitun setiap pagi.

by - Sabtu, Ogos 05, 2023

Pagi pagi , nak makan apa ? Ini masalah sebenarnya bagi mereka yang dah set dalam kepala , pagi pagi kena makan ! Kalau tak makan , takda tenaga. Tak salah tapi sebenarnya, tak wajib pun nak kena makan pagi pagi ni. Malam tadi punya tenaga hasil makan malam pun belum digunakan lagi. Kan ? Lain la kalau tak makan malam tadi , nah.. pagi ni kena la makan skit tapi pastikan la yang berkhasiat.  Kena fikir semua ni memandangkan usia dah pun melebihi 40an malah mereka yang hidup ni tak kira usia pun dah kena fikirkan juga. Kena ubah dah cara hidup kita sekarang ni  memandangkan kos perubatan bukan lagi murah ! Lebih baik melabur dalam kesihatan ! 

Sebaiknya selepas bangun tidur , minum seteguk air suam dulu. Pastu ? Haa... aku akan amik sesudu minyak zaitun. Aku sedang amalkan minyak zaitun ni. Amalkan setiap hari ! Dulu bila teringat jer baru amik tu pun aku was was nak amik sebab tak tau nak guna brand yang mana satu. Nah , sekarang aku guna Al'Ard dari Palestin ! Yang LIMITED EDITION punya!  Dah hampir sebulan aku amalkan dan terasa perbezaan berbanding sebelum ini. 

Kemudian aku bersenam ringan seperti brisk walk atau jump rope. Kalau ada masa, aku terus gi gym dulu. Workout angkat beban bagus pagi pagi. Memang pastu akan terasa la abis banyak tenaga. Barulah makan pastu. Tapi fokus pada makanan tinggi protein dan fiber. Untuk lemak sihat, aku dah amik pagi pagi.. iaitu minyak zaitun ! 

Tadi aku ada sebut bab minyak zaitun Al'Ard yang LIMITED EDITION kan ? Haaa... PALESTINIAN EXTRA VIRGIN OLIVE OIL ( PEVOO ) LIMITED EDITION FIRST HARVEST. Apakah kelebihan dan manfaat untuk tubuh badan berbanding minyak zaitun yang lain ? Persoalan ini harus dijawab sebaik mungkin.. kan kan ? Heeee.. tauu ! 


Mesti ada kan ? Sebab tu korang baca artikal ni.

Alhamdulillah. Makin baik bacaan tekanan darah aku setiap pagi 

Untuk pengetahuan rakan rakan pembaca yang budiman termasuk aku jugalah , Palestine adalah tempat Asal Allah SWT menurunkan pohon zaitun ke dunia. Sebagai bukti, sepohon pokok zaitun tertua di dunia yang berusia lebih 5500 tahun kini masih hidup dan menghasilkan buah zaitun pada setiap musim di Palestine.

Minyak Zaitun FIRST HARVEST mengandungi 25 jenis Khasiat Polyphenols, Antioksidan, Vitamin dan Mineral yang jauh lebih tinggi kerana dipengaruhi oleh pelbagai faktor. Minyak Zaitun First Harvest Premium Organic Extra Virgin ini adalah hasil tuaian buah dari pokok zaitun asli di Palestine jenis Nabali, Roomy dan Souri yang telah ditanam sejak ratusan malahan ribuan tahun lalu.

Minyak Zaitun FIRST HARVEST adalah hasil dari pilihan buah zaitun hijau terbaik yang dipetik setiap biji dengan tangan serta diproses pada hari yang sama bagi mendapatkan minyak zaitun dengan kandungan khasiat  yang  jauh  lebih tinggi.

Kajian pakar telah menunjukkan bahawa buah yang dipetik dengan tangan akan mengekalkan kandungan khasiat 100%  kerana buah zaitun tersebut tidak akan rosak dan teroksida.  Kajian  menunjukkan bahawa pokok zaitun di kawasan tanah tinggi akan menghasilkan buah zaitun dengan khasiat antioksidan, vitamin dan  mineral yang jauh lebih tinggi berbanding dengan pokok zaitun di kawasan tanah rendah dan lembah. Inilah di antara kelebihan utama minyak zaitun berkualiti tinggi dari Bumi Palestine. 

Info -  Alard.my


Bagi wanita mengandung pula , kajian terkini menunjukkan minyak zaitun extra virgin memberi KESAN POSITIF kepada perkembangan bayi (gestatition stage). Lemak asid yang ada pada minyak zaitun memberikan perkembangan baik kepada minda si bayi. Selain itu juga pengambilan minyak zaitun dalam makanan ibu yang mengandung, akan melahirkan bayi yang mempunyai berat, tinggi, dan tindak balas bayi yang baik. 

Jom Beli & Menang : LEBIH 400 HADIAH ISTIMEWA DARI PALESTINE. 




Bagi yang berkemampuan dan inginkan yang terbaik serta berkualiti tinggi , dapatkanlah PALESTINIAN EXTRA VIRGIN OLIVE OIL ( PEVOO ) LIMITED EDITION FIRST HARVEST yang mana pada masa yang sama korang berpeluang untuk memenangi cabutan bertuah yang menyediakan hadiah hadiah menarik dari Al'Ard Palestin seperti pakej umrah dan berpeluang mengunjungi Palestin. 


Hadiah yang menanti mereka yang bertuah  : 

Setiap kotak produk Minyak Zaitun Alard FIRST HARVEST ada mengandungi Kad Penghargaan yang mempunyai Nombor Siri Tersendiri bermula dari Nombor 0001 sehingga 9999. 

Dengan adanya Kad Penghargaan dan Nombor Siri Istimewa ini, Tuan Puan telah layak untuk menyertai Cabutan Bertuah untuk memenangi 400 Hadiah Istimewa dari Palestine dan 4 Hadiah Utama. Hadiah Bernilai Lebih RM100,000.00 untuk dimilikki oleh lebih 400 orang pemenang. 

Syarikat Alard Palestinian Agri Products Co Ltd telah menyediakan lebih dari 400 hadiah Istimewa dari Palestine untuk lebih 400 orang Pemenang yang akan dipilih dari Cabutan Nombor Istimewa serta 4 Hadiah Utama untuk 4 orang pemenang bertuah. 

Di antara Hadiah Hadiah Utama yang telah disediakan adalah: 

2 Tiket untuk Pakej Umrah bagi seorang Pemenang dan ;

2 Tiket untuk Pakej Umrah dan Ziarah ke Palestine untuk seorang Pemenang. 

Serta Lebih 400 Hadiah Istimewa dari Palestine untuk Nombor Istimewa yang akan diumumkan nanti. 

Buat Maklumat Para Pengguna Semua. :

  • a) Setiap kotak produk FIRST HARVEST ada mengandungi Kad Penghargaan yang mempunyai Nombor Siri tersendiri bermula dari Nombor 0001 sehingga 9999. 
  • b) Bagi mengambil bahagian dalam Cabutan Nombor Bertuah ini, para pembeli perlu melakukan pendaftaran secara online dan nantikan tarikh Cabutan Bertuah tersebut. 
  • c) Para pembeli produk FIRST HARVEST yang telah melakukan pendaftaran boleh menyemak Nombor Siri Istimewa yang terpilih untuk memenangi hadiah Istimewa dari Palestine melalui website www.alard.my dan ikut arahan bagi mendapatkan hadiah yang telah disediakan. 
  • d) Cabutan Nombor Bertuah akan dilakukan pada tarikh yang akan diumumkan di website www.alard.my pada penghujung bulan June, August, September dan October 2023. 

Dan layari website www.alard.my untuk memenangi lebih daripada 400 Hadiah Istimewa dari Palestine. 

Cara cara nak sertai : 

Bagi yang telah membeli Produk Minyak Zaitun Alard First Harvest dan ingin mengambil bahagian dalam Cabutan Nombor Bertuah ini, para pembeli perlu melakukan pendaftaran Nombor Istimewa tersebut secara online.
.
Berikut adalah Panduan Pendaftaran Nombor Istimewa First Harvest Limited Edition: 

Langkah 1. 

Sila Scan QR Code yang tertera di atas kotak First Harvest Limited Edition. 

Kemudian klik “Alard Malaysia & Far East” (Sila rujuk gambar di bawah). 

Langkah 2. 

Seterusnya, klik "Pendaftaran First Harvest". Anda akan diarahkan ke halaman Whatsapp. 

Langkah 3. 

Paparan Chat Whatsapp akan keluar. 

Anda akan menerima borang pendaftaran secara automatik selepas klik Send. 

Sila isikan maklumat yang telah disediakan dan masukkan nombor siri berwarna merah yang tertera di atas kad (Kad Nombor Siri terdapat di dalam kotak First Harvest.
.
Untuk maklumat lanjut tentang pembelian First Harvest Limited Edition, sila layari laman web:
https://alard.my/penjual-kami/ 


.

You May Also Like

2 comments