Mudah ke jadi Mr.Mama ?

by - Selasa, November 12, 2013

 

Ada yang kata , bila ikhlas .. jadi PM pon mu dah ! Perganhh..tahukah anda nak ikhlas tu tidaklah semudah yang disangka melainkan kita mendekatkan diri dengan Allah . Kalau yg jauh dari Allah , tu yang jadi hidup suram. Kesunyian. Buntu kadang kadang .. hehehe .. Keseorangan dalam erti kata lain .. hee..

Terbaca status seorang rakan blogger yang mana dia nak jadi Mr.Mama cam aku .. Hehehe .. Aku nak tayaa , apakah dia sedia nak tinggalkan dunia pekerjaan yang bergaji tetap ,suasana pejabat yang cool , rakan rakan pejabat dan duduk di rumah setiap hari utk uruskan anak saja ?

Bukan mudah melainkan anda dah cukup boring dengan keadaan dunia luar sana , cam aku dan bersedia untuk pikul satu tanggungjawab yang sangat besar .. Sila rujuk entri aku sebelum kawin ..hehehe.. Aku cerita dah segalaya perjalanan hidup aku sebagai penjawat awam kerajaan .

Nak jadi Mr.Mama tidaklah semudah yg disangka. Banyak perkara kena amik tahu. Berbeza dengan isteri yang jadi suri rumah. Mr.Mama masih memikul tanggungjawab mencari nafkah untuk keluarganya. Bukan membantu tapi adalah keutamaan. Dan jangan lupa pada mak bapak jugak ! Kena ada tanggungjawab !

Kesimpulan , nak jadi Mr.Mama .. sila fikir betul betul. Kehidupan anda akan jadi jauh berbeza dari dulu. Bangun tidur dan sebelum tidur .. Tanggungjawab anda tak akan abis .. Hehehehe .. Hari hari mau fikir , mana nak tambah pendapatan lagi .. Lainlah bapak kita tu setaraf Bill Gates ..

You May Also Like

3 comments

  1. Jawapannya adalah tidak mudah bro.. ! :)

    BalasPadam
  2. perlukan persediaan fizikal..mental dan emosi..

    BalasPadam
  3. cer try handle sehari tgk.. boleh handle ke idak... tol tak tuan..??? :-)

    BalasPadam