Selasa, 9 Mei 2017

Berkubur sudah Facebook BEN ASHAARI !

Tiba-tiba je ghaib.. Pelik ! Aku cuba login.. Yang keluar , pemberitahuan yang mana akaun aku telah disekat sebab ada insan suci telah membuat report pada Mark di Facebook ! Sian Mark.. tak kenal mana kaca , mana permata.. Aku permata Facebook ok ! Kalau aku takda , Facebook tak meriah.. faham tak ni ?? Faham takkkk ???? 
Tak pe la.. Aku redha. Ini bukan pertama aku berlaku pada aku. Dah pernah sebelum ni dan aku mulakan dari bawah.. Dari 0 hingga dapat lebih 23 ribu rakan di akaun yang disekat tu.. Huhuh... Namun setelah bertahun lamanya , kembali terjadi pada aku. Ini bermakna , Facebook ni tak leh pakai langsung ! Nasib baik aku dah buat backup... letak gambar aku di tempat yag selamat. 
Yer.. sejak terjadi pada aku , aku buat 2 akaun FB sebagai backup... Maklumlah , Facebook kan tempat aku cari makan kecil kecilan.. 
Yer... memang penat nak mulakan dari bawah. Tapi apa nak buat.. semua ni ujian dari Allah jer.. Kalau ini pun aku dah melenting nampak sangat berdunia aku ni.. Huhuhuh.. Rileks.. Kalau jadi apa apa pada akaun tu.. tak leh diambil semula , aku ada satu lagi akaun yang mana dah lebih 5k friends.. Leh je follow akaun tu atau follow jer Santai Ben Ashaari.. 
Ben Ashaari  yang sebelum ni aku letak nama dia , Ben Ashaari II dan boleh juga follow page Santai Ben Ashaari.. Kalau tak dapat sehingga esok , korang carilah aku di dua akaun ni ehhhh... Huhuh.. Takda rezeki belah ni.. belah lain kot rezeki aku.. InshaAllah.

5 komen :

Ana Suhana berkata... [Reply to comment]

Bertabahlah. Nanti kami follow dekat fb lagi satu tu naa. Mana boleh tak follow. Tak meriah lah fb nantin

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Semoga terus tabah..takpe laa takde rezeki dengan fb tu nak buat lagu mana kan..guna yg lama la plak..insyaallah akan ada yg sentiasa ingat dan akan terua follow..

JAMIL HASHIM berkata... [Reply to comment]

assalamualaikum
singgah pagi...

Mrejoy berkata... [Reply to comment]

sekarang ni banyak group yang dah mula kena. takut juga kalau terjadi pada saya. kawan saya punya group baru je kena. 170k members tu. adeh.

mas saari berkata... [Reply to comment]

Alaaaaa sedihnya. Nasib ada akaun backup.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI