Bila lelaki jadi suri rumah !

by - Rabu, Jun 12, 2013

 

Yer ,aku setuju untuk menerima undangan penerbit program WANITA HARI INI yang disiarkan di TV3. Tahun lepas , aku dah keluar kat NONA tapi bukan secara langsung. Kali ni , siaran langsung … jadi aku bolehlah berbalas kata dengan pengacara .. heee ..

Mungkin ada yang pandang sinis pada lelaki cam aku ni .. Kiranya harap pada gaji isteri untuk hidup atau membayar itu ini .. hehehe .. Yelah , dah anggap suri rumah ni , kejenya uruskan rumahtangga dan anak jer ..

Ehem.. Maaf yer ! Aku rasa zaman ni , suri rumah tak kira lelaki atau perempuan dah semakin bijak curi peluang ! Rezeki ada dimana mana yer .. Bukan di pejabat atau di luar rumah .. Dalam rumah sendiri pun leh bikin uang ! Haaa .. apa yang perlu ialah sedikit kepakaran dan masa ..

Cam aku sebagai blogger ni .. Walaupun aku hanya menulis tapi sebenarnya menulis blog ni juga memerlukan kepakaran ! Pakar apa ? Pakar nak pikat pembaca !! Ingat mudah ke nak pikat pembaca ni ? Hehehe ..

Dari situ , segalanya bermula.. Dengan kepakaran dan masa .. inshaAllah segalanya akan berbaloi ! Serius , berbaloi !! Alhamdulillah … Yang penting usaha , kawan ..

Best part .. aku bersyukur dpt melihat anak aku membesar di tangan aku sendiri , setiap saat .. Hehehe .. Satu pengalaman yang mmg akan aku kenang di saat aku tua nanti ..

Cuma peluang nak cuci mata tengok awek cun di pejabat , takde dah ! Hehehehe .. Cuci mata tengok Qhaliff je.. Wife ? Hehehe .. tu isu lain ..

You May Also Like

9 comments

  1. yeaa... ejas ler gtau time bile WHI tu live.. hehehe

    BalasPadam
  2. sangat susah untuk meraih minat orang supaya tertarik dengan hasil nukilan kita..tapi bila ada kesungguhan..jadi diri sendiri dan keikhlasan..hasilnya boleh buat kita senyum..adalah lebih baik dari sedikit kepada banyak daripada banyak akhirnya tiada langsung..bukan mudah menjadi surirumah baik isteri(wanita)mahupun suami(lelaki)jadi jangan pandang sebelah mata pada surirumahtangga..tidak semua orang mampu laksanakannya..

    BalasPadam
  3. Just keep it up your good work bro...ygg penting kita ikhlas. Hidup kita dilukis oleh kita sendiri...kita ada cara kita...just movinf forward...hehehe, mcm iklan toyota plak. Tahniah atas kejayaan mnjadi tetamu undangan.

    BalasPadam
  4. Hidup kita, kita yang tentukan. Pedulikan kata2 orang. Yang penting, abang tahu apa abg buat

    BalasPadam
  5. setuju...rezeki tu ada kat mana2 kat bro :)

    BalasPadam
  6. X ramai yg mcm inche Beng nih....tu yg org2 stesen telibisen sllu jemput inche Beng dlm segmen diorg....
    Sy sokong inche Beng...x sabo nk tgk...kene le sy curik mase kol doblas sok terpacak dpn tv :)

    BalasPadam
  7. Yup memang betul tu abg ben. Actually hubby yf pun rasenye dah dekat 1thn kot jadi Mr. Mama ni, tu pun lepas bisness family ade masalah. Walaupun sekarang ni hanya yf saje yang keje tapi jgn ingat die duk rumah goyang kaki jew. Bukan tak bagi hubby cari keje lain tapi kalo setakat keje gaji 5rat/month baek duk rumah jage anak pastu tolong yf buat bisness coklet kan ade gak duit poket tak gituw hihi ^_^

    BalasPadam
  8. patutlaaa kene cubit ngn akak...mesti akak baca entry nie semalam pastu terbawak2 dalam mimpi akak..kang bangun pagi kene cubit hahahaha :)

    BalasPadam
  9. Orabng ni pelik yer..kerja di pejabat adalah kerja sebab di bayar duit, kerja di rumah bukan kerja sebab tak dibayar..boleh mintak gaji ngan suami ni camni...ha2...adoi..

    Jemput singgah yer
    http://dalilablogez.blogspot.com/

    BalasPadam