Hampa dengan CINTA ?

by - Selasa, September 13, 2011

 

Yer .. aku pernah juga hampa dengan CINTA satu tika dulu .. Tapi usia mematangkan kita dan begitu juga pengalaman hidup. Mungkin ada antara kita menjerit mengatakan jangan pandang rendah pada usia yang muda ..

Benar.. Masing masing tetap ada kelebihan .. Tak kira tua atau muda , tapi pengalaman akan membezakan kita .. CINTA , jika mereka punya pengalaman hidup .. kecewa dalam bercinta tidak memberi sebarang makna pada mereka .. Mereka akan terus mencari CINTA ..

Ada yang kata , CINTA yang akan datang belum tentu samanya dengan yang pergi... Tapi jangan lupa , yang datang mungkin lebih bagus dari yang lalu .. Semua itu adalah perjudian .. Kita hanya hidup sekali .. Nikmati kehidupan ini dengan jalan yang betul .. InsyaAllah , akan temui CINTA yang benar-benar CINTA..

Dan yakinlah dengan kurniaan CINTA itu .. Segala dugaan yang datang adalah dari Allah ..  Batasi dengan agama , lindungi dengan agama .. Bercinta dengan agama .. Rindulah dengan agama .. InsyaAllah , mekarlah CINTA itu nanti dengan izinNya. Jika CINTA itu pergi juga , yakinlah bahawa telah dikurniakan satu pengalaman hidup yang amat manis kerana terlindung dari noda dan dosa ..

CINTA , datang dan pergi.. Yang tinggal hanya kenangan.. Kenangan bagaimanakah yang ingin kita cipta ? Dan paling penting , mengapa perlu menangis dengan pemergian CINTA itu ? Semua itu dugaan di dunia sementara ini ..

Yakin dengan CINTA .. bermakna yakin dengan diri sendiri .

You May Also Like

8 comments

  1. Alamak bos ben, apsal cakap pasal ni, saya tengah kcewa gila ni. Huhu.
    Btw, sikit sebanyak entri ni ubati sikit kecewa sy ni... T_T

    ENTRI TERBARU SAYA::Aku Serius Menyesal!!! dan Lembu Mengamuk Terok!

    BalasPadam
  2. =]
    nikmati cinta sementara usia masih ada!

    BalasPadam
  3. terima kasih bnyak2 abg ben..
    sedikit sebanyak hati sy nie terubat la jugak..
    yakin dgn diri sendiri..ya.. =)

    BalasPadam
  4. sangat bahagia dengan cinta sekarang...moga kekal hingga ke hujung nyawa!

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. abg bengg...sy nk ciplak ni ltk kt belog sy buleh? beshh arrr ayat...hukhuk!

    BalasPadam