Kenapa si ibu mengandung asyik muntah ??

by - September 24, 2011

Mungkin dari segi saintifiknya , ada penjelasannya tersendiri ...


Tapi jika difikir kembali , apakah si kecil tu tak nak apa yg dimakan itu menjadi darah dagingnya ??? Cuba selidiki punca makanan yg dimakan ? Kandungan makanan itu dari sudut agama ...


Wallahualam ..


* Terkini - Lanjutan , sila klik SINI
Published with Blogger-droid v1.7.4

You May Also Like

10 comments

  1. a ah nape ek? dr dulu nk tau. ade yg ckp sbb perubahan hormon

    BalasPadam
  2. kami pon tengah memboyot gak.. tp jarang la muntah.. kecuali masa first three sons tu.. waktu pagi mesti muntah masa nak gosok gigi.. kehkehkeh.. yg fourth ni, releks pulak.. kuikuikui.. bedal makanan tak hengat dunia okeh.. pisan!

    BalasPadam
  3. 2 bln pertama tu je muntah2 skit.. lepas tu takde dah.. alasan kenapa muntah2 tu ramai yg ckp perubahan hormon.

    BalasPadam
  4. so makna, baby x mau makan makanan yg x taw punca hala haram yg dimakan oleh ibunya? wow bijak janin mengajar ibunya, bukan takat bakal ibu mendidik anak dalam kandungan malah janin boleh mendidik ibu agar teliti sebab musabab ibu sering muntah.. tq bakal anakku...

    BalasPadam
  5. yea tak yea jugak kata abg ben tu.....boleh diambil kira tu, dari sudut agama....

    BalasPadam
  6. Eh..btul ke En. Ben? Kalo sy mmg muntah2 sampaikan minum air kosong pun muntah gak. Xkan xhalal kut...

    BalasPadam
  7. @MamaJia saya cuma terfikir .. maksud tersirat 'kenapa baby tak ni' ? . Mungkin hormon .. mungkin sumber rezeki .. mungkin makanan tu tak bersih .. jadi kena check semula ..

    Dalam erti kata lain, hati hati .. "Apa yang kita makan , menjadi darah daging .. "

    BalasPadam
  8. @MamaJia saya cuma terfikir .. maksud tersirat 'kenapa baby tak ni' ? . Mungkin hormon .. mungkin sumber rezeki .. mungkin makanan tu tak bersih .. jadi kena check semula ..

    Dalam erti kata lain, hati hati .. "Apa yang kita makan , menjadi darah daging .. "

    BalasPadam