Segmen : Apa yang ku mahu sebenarnya ?

 

Saban hari , kita dapat baca , dengar dan juga mengomen dalam hati mengenai politik negara kita. Ada yang kata pada rakan mereka atau di wall kengkawan yang mana mereka malas nak campur tangan hal hal politik ni !

Disebabkan ramai antara kita terutama remaja atau belia  malas campur tangan la timbul isu isu yang dipandang ringan cam hak pelajar berpolitik laa , PTPTN  laa .. dan banyak lagi isu yg timbul , disebabkan kita malas amik tau ..

Ambil tahu tak semestinya masuk campur seperti ikut berdemo , mengkritik secara lantang , atau membuat onar seperti memburukkan negara atau melemparkan fitnah tanpa sebarang bukti yang nyata .

Ok .. segmen ni mudah saja .. PILIHANRAYA UMUM ke 13 akan datang bila bila masa saja .. APA YANG KORANG NAK SEBENARNYA ? Tak kira la untuk kawasan korang ke .. Untuk negara ke .. untuk apa saja yang teringin korang luahkan ..

Luahkan saja  tapi ingat , perlu ada batasan .. Apa saja yang korang tulis dalam entri segmen korang tu , korang sendiri bertanggungjawab.. Jadi , jaga bahasa , tuturkata , dan bersopan ..

Jom kita layan segmen yg aku rasa para blogger boleh meluahkan pendapat secara matang dan berhemah ..

Tiada paksaan untuk sertai atau ini bukan segmen up trafik ..

  1. Buat satu entri khas , letak header BEN ASHAARI.COM . Tajuk , BEN ASHAARI TANYA APA YANG AKU MAHU SEBENARNYA ? dan linkkan ke entri ini ..
  2. Luahkan atau beri cadangan apa yang korang mahu sebenarnya dalam PRU nanti .. Tak boleh lebih dari 200 patah perkataan .
  3. Apakah korang rasa kerajaan sekarang ini , mentadbir dengan baik atau perlu diperbaiki lagi ? Atau perlukan kerajaan yang baru ?
  4. Tu jee . Siap ? Tinggalkan link entri korang di ruangan komen ni ..
  5. Tutup , jam 9 malam ini ( 14/5/2012 ) . Terima kasih ..

 

Senarai mereka yang dah hantar entri / segmen :

 

TAMAT !

26 ulasan:

  1. eyqa join abang ben :)

    http://eyqahasnan.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

    BalasPadam
  2. miss z join..
    harap Abg Ben sudi baca dan komen apa yg patut

    http://misszberceloteh.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  3. errkkkk... politik? puteri xpandai la bercakap bab politik BA.. cancel joint segmen lah... hehe =_= takpe, lenkali ada segmen lain nak joint jugak :p

    BalasPadam
  4. tapi,...rasa nak try lah.. hehe.. jap ehhh...

    BalasPadam
  5. Simple as that. ;)

    http://www.fadzmiemohamad.com/ba-tanya-apa-yang-aku-mahu-sebenarnya/

    BalasPadam
  6. entri segmen miss z tu, kisah selanjutnya abg Ben blh rujuk kat sini..

    http://www.malaysiakini.tv/video/18860/jambatan-terbengkalai-penduduk-kg-brunei-kecewa.html

    Hari ini saja, jmbtan sementara, penghadang sblh dah runtuh, dan amat berbahaya kepada pengguna.nak harap jmbatan baru thn ne dah thn kelima..blum jg siap

    BalasPadam
  7. http://storyofnurnajwa.blogspot.com/2012/05/segmen-apa-yang-ku-mahu-sebenarnya.html

    :) jum baca :)

    BalasPadam
  8. http://www.queachmad.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  9. yana join BA

    http://liyanazhar9392.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-aku-mahu.html

    BalasPadam
  10. okay... taddddddaaaa.... bila cikgu bersuara :p

    http://ainblogger.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  11. http://qasehizana.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html


    ^_^ harap sudi baca

    BalasPadam
  12. http://sukahatimimey.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  13. oh ya, lupe menjemput... jom singgah ke blog saya =_=

    BalasPadam
  14. Sempat tulis seelum pergi Maghrib. :D

    Jemput membaca ya !!

    http://zahirulonline.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

    BalasPadam
  15. saya dah luah ape yg saye rase patut sy luah..hehe..
    jemput baca,,dan bg pandgn yer..

    http://pz2504.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  16. terima kasih buat segman ini..^_^.. puas hati..hehe

    http://lokmanramli.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  17. sha join :D

    http://opzzpinky.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  18. abang ben, saya join ye :)

    http://diyanarauzi92.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

    BalasPadam
  19. join. ;)

    http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  20. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  21. Join ^^

    http://anisfadliyana.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  22. saya join :) http://srnzw.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html
    Hanya pendapat budak 17 tahun .

    BalasPadam
  23. sempat lagi ke idok ni..saya join..;)

    http://aku-umi-and-this-is-my-life.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  24. http://aazzrruull.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  25. hope diterima lagi ye abg ben :)

    http://tirana91.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

    BalasPadam
  26. join he2 lama tak join segmen ben
    http://kurakura.my/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu-sebenarnya/

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009