Isnin, 14 Mei 2012

Segmen : Apa yang ku mahu sebenarnya ?

 

Saban hari , kita dapat baca , dengar dan juga mengomen dalam hati mengenai politik negara kita. Ada yang kata pada rakan mereka atau di wall kengkawan yang mana mereka malas nak campur tangan hal hal politik ni !

Disebabkan ramai antara kita terutama remaja atau belia  malas campur tangan la timbul isu isu yang dipandang ringan cam hak pelajar berpolitik laa , PTPTN  laa .. dan banyak lagi isu yg timbul , disebabkan kita malas amik tau ..

Ambil tahu tak semestinya masuk campur seperti ikut berdemo , mengkritik secara lantang , atau membuat onar seperti memburukkan negara atau melemparkan fitnah tanpa sebarang bukti yang nyata .

Ok .. segmen ni mudah saja .. PILIHANRAYA UMUM ke 13 akan datang bila bila masa saja .. APA YANG KORANG NAK SEBENARNYA ? Tak kira la untuk kawasan korang ke .. Untuk negara ke .. untuk apa saja yang teringin korang luahkan ..

Luahkan saja  tapi ingat , perlu ada batasan .. Apa saja yang korang tulis dalam entri segmen korang tu , korang sendiri bertanggungjawab.. Jadi , jaga bahasa , tuturkata , dan bersopan ..

Jom kita layan segmen yg aku rasa para blogger boleh meluahkan pendapat secara matang dan berhemah ..

Tiada paksaan untuk sertai atau ini bukan segmen up trafik ..

  1. Buat satu entri khas , letak header BEN ASHAARI.COM . Tajuk , BEN ASHAARI TANYA APA YANG AKU MAHU SEBENARNYA ? dan linkkan ke entri ini ..
  2. Luahkan atau beri cadangan apa yang korang mahu sebenarnya dalam PRU nanti .. Tak boleh lebih dari 200 patah perkataan .
  3. Apakah korang rasa kerajaan sekarang ini , mentadbir dengan baik atau perlu diperbaiki lagi ? Atau perlukan kerajaan yang baru ?
  4. Tu jee . Siap ? Tinggalkan link entri korang di ruangan komen ni ..
  5. Tutup , jam 9 malam ini ( 14/5/2012 ) . Terima kasih ..

 

Senarai mereka yang dah hantar entri / segmen :

 

TAMAT !

26 komen :

Eyqa Hasnan berkata... [Reply to comment]

eyqa join abang ben :)

http://eyqahasnan.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

MISS Z BERCELOTEH berkata... [Reply to comment]

miss z join..
harap Abg Ben sudi baca dan komen apa yg patut

http://misszberceloteh.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

puteri cahaya. berkata... [Reply to comment]

errkkkk... politik? puteri xpandai la bercakap bab politik BA.. cancel joint segmen lah... hehe =_= takpe, lenkali ada segmen lain nak joint jugak :p

puteri cahaya. berkata... [Reply to comment]

tapi,...rasa nak try lah.. hehe.. jap ehhh...

Fadzmie Mohamad berkata... [Reply to comment]

Simple as that. ;)

http://www.fadzmiemohamad.com/ba-tanya-apa-yang-aku-mahu-sebenarnya/

MISS Z BERCELOTEH berkata... [Reply to comment]

entri segmen miss z tu, kisah selanjutnya abg Ben blh rujuk kat sini..

http://www.malaysiakini.tv/video/18860/jambatan-terbengkalai-penduduk-kg-brunei-kecewa.html

Hari ini saja, jmbtan sementara, penghadang sblh dah runtuh, dan amat berbahaya kepada pengguna.nak harap jmbatan baru thn ne dah thn kelima..blum jg siap

Najwa Zahari berkata... [Reply to comment]

http://storyofnurnajwa.blogspot.com/2012/05/segmen-apa-yang-ku-mahu-sebenarnya.html

:) jum baca :)

Que Achmad berkata... [Reply to comment]

http://www.queachmad.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

yana azhar berkata... [Reply to comment]

yana join BA

http://liyanazhar9392.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-aku-mahu.html

puteri cahaya. berkata... [Reply to comment]

okay... taddddddaaaa.... bila cikgu bersuara :p

http://ainblogger.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

Qaseh Izana berkata... [Reply to comment]

http://qasehizana.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html


^_^ harap sudi baca

Cik Mimey (owner fida's story) berkata... [Reply to comment]

http://sukahatimimey.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

puteri cahaya. berkata... [Reply to comment]

oh ya, lupe menjemput... jom singgah ke blog saya =_=

Zahirul Nukman berkata... [Reply to comment]

Sempat tulis seelum pergi Maghrib. :D

Jemput membaca ya !!

http://zahirulonline.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

Puteri_ika berkata... [Reply to comment]

saya dah luah ape yg saye rase patut sy luah..hehe..
jemput baca,,dan bg pandgn yer..

http://pz2504.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

Mohd Lokman Bin Ramli berkata... [Reply to comment]

terima kasih buat segman ini..^_^.. puas hati..hehe

http://lokmanramli.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

sHaR!Na eLyaNa berkata... [Reply to comment]

sha join :D

http://opzzpinky.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

♥ Cik Pelangi ♥ berkata... [Reply to comment]

abang ben, saya join ye :)

http://diyanarauzi92.blogspot.com/2012/05/segmen-ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku.html

9n0L4 berkata... [Reply to comment]

join. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

Fariz Reza berkata... [Reply to comment]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cik Anis berkata... [Reply to comment]

Join ^^

http://anisfadliyana.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

.kiddo. berkata... [Reply to comment]

saya join :) http://srnzw.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html
Hanya pendapat budak 17 tahun .

Cik Puan Muda Umi berkata... [Reply to comment]

sempat lagi ke idok ni..saya join..;)

http://aku-umi-and-this-is-my-life.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

AZRUL AZMI berkata... [Reply to comment]

http://aazzrruull.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

Athira Husna berkata... [Reply to comment]

hope diterima lagi ye abg ben :)

http://tirana91.blogspot.com/2012/05/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu.html

Areliff berkata... [Reply to comment]

join he2 lama tak join segmen ben
http://kurakura.my/ben-ashaari-tanya-apa-yang-aku-mahu-sebenarnya/

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI