Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 28 Mei 2016

Cantik tapi mendukacitakan bila ada insan…

 

Cantik !

image

image

Hurmm..tetiba nampak … sesuatu yang cukup mendukacitakan ! Haihhh… Kenapa la mereka tak prihatin sama sekali ? Atau perlukah aku bersikap positif..

“ Mungkin terjatuh dari poket seluar atau baju dia.. kot? “

Kann..

Tapi.. Hurmm…

image

Mesti ada tertanya.. Apakah aku mengutipnya lalu buang ke dalam tong sampah ?

Hurmm… kan ?

Perlu ke aku mengutipnya dan membuang ke dalam tong sampah ? Jika aku membiarkannya , mesti ada kata.. Ah , blogger cuma pandai cari isu jer !

Sekurangnya , aku prihatin kan ? Dan meminta kita semua turut sama bersimpati pada bumi ini.. Nak tunggu segala keindahan diambil semula ??

Oh , aku kutip ke ? Persoalan tu tak penting.. Yang penting , jangan buang sampah merata rata ! Sukarelawan tak selalu ada di situ ! Sikap yang perlu kita sama sama ubah.. kan ?

2 komen :

Nooraini Ali. berkata... [Reply to comment]

yes,semua pihak mesti memainkan peranan dalam menjaga bumi kita.

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Sikap menbuang sampah merata-rata nie kena tekankan dari rumah,jadi kat mana-mana pun kita terbiasa menjaga kebersihan nanti..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI