Cantik tapi mendukacitakan bila ada insan… - BEN ASHAARI

Cantik tapi mendukacitakan bila ada insan…

 

Cantik !

image

image

Hurmm..tetiba nampak … sesuatu yang cukup mendukacitakan ! Haihhh… Kenapa la mereka tak prihatin sama sekali ? Atau perlukah aku bersikap positif..

“ Mungkin terjatuh dari poket seluar atau baju dia.. kot? “

Kann..

Tapi.. Hurmm…

image

Mesti ada tertanya.. Apakah aku mengutipnya lalu buang ke dalam tong sampah ?

Hurmm… kan ?

Perlu ke aku mengutipnya dan membuang ke dalam tong sampah ? Jika aku membiarkannya , mesti ada kata.. Ah , blogger cuma pandai cari isu jer !

Sekurangnya , aku prihatin kan ? Dan meminta kita semua turut sama bersimpati pada bumi ini.. Nak tunggu segala keindahan diambil semula ??

Oh , aku kutip ke ? Persoalan tu tak penting.. Yang penting , jangan buang sampah merata rata ! Sukarelawan tak selalu ada di situ ! Sikap yang perlu kita sama sama ubah.. kan ?

2 ulasan:

  1. yes,semua pihak mesti memainkan peranan dalam menjaga bumi kita.

    BalasPadam
  2. Sikap menbuang sampah merata-rata nie kena tekankan dari rumah,jadi kat mana-mana pun kita terbiasa menjaga kebersihan nanti..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.