Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 31 Mei 2016

Ibarat pistol di dahi !

 

Mengantuk  ! Mata keletihan seharian akibat memandang terik panas mentari dan juga penat melayani kesesakkan lalulintas ! Jammed teruk laluan PLUS kelmarin ! Pergi dan balik tersangkut dalam jammed.. Hurmm..

image

image

Pergi , ok lagi.. Sebab siang.. Balik tu , malam ! Aduhhh… terseksanya ! Mata aku jenis rabun silau ! Kalau ada kereta bagi lampu tinggi dari belakang , bias kat mata aku.. boleh blur jap permandangan dunia ! Bahayaa wooo …

Memandu pulang malam tu memang menyiksakan. Dalam kereta , penuh. Aku tak leh nak baringkan kerusi aku ketika berenti rehat di RnR. Nak tidur pon tak boleh sebab anak anak menangis.. Terpaksa teruskan perjalanan..

Mata mengantuk… tapi terpaksa memandu juga. Ibarat penjenayah letak pistol di  dahi aku !

“ Jalan  cepattt atau aku tembak! “ .

Teruskan hingga sampai rumah. Bila sampai je , terasa indahnya dunia ! Tak nak dah berjalan ke mana mana dah ! Terus cari tilam dan..

Paginya..

“ Kita nak g mana ari ni ?? “.

Hurm.. tak serik serik !

3 komen :

razzwey razz berkata... [Reply to comment]

Jom tengok wayang... Hahahaa

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

rabun silau memang bahaya lah abg ben...bila kena bias cahaya yang terang dan tepat seolah blank semuanya..

ArELeEz berkata... [Reply to comment]

bile penat & mengantuk yg amat2, mmg tilam & bantal je la yg jd idaman. tp, bile dah segar-bugar, kompom plan jln2 lg. he3..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI