Jerawat dan parut hitam menguasai kulit muka aku... aku segan !

by - Isnin, April 22, 2019


Aku teringat perbualan aku dengan arwah ayah aku. Ketika tu aku dan dia sedang makan di dapur. Aku membebel sebab mak aku masak kari ikan dan sayur sayuran. Banyak ulam la gitu. Dan aku ketika tu tak suka makan ikan dan sayur. Makan ayam dan telur jer. Huhuhu. 

Sejujurnya muka aku ketika tu.. fuh , senantiasa berjerawat batu dan banyak parut parut jerawat. Hehehe.. Hari hari aku picit jerawat aku sendiri. Syok. Pastu bau ! Hahahaha.. Eeewww ! Buruk perangai.. kan ? Tapi aku tau.. ramai buat gitu. Maka sebab itulah muka aku berlubang lubang dan berparut hitam. Baru padan muka aku. Tiada kekacakan ketika itu. Heee..

Kemudian dia cakap ngan aku.. 

" Cuba tengok muka Ba. Licin kan ? Ada jerawat tak ? Satu pun takda.  Kalau rajin makan ikan ngan sayur , memang takkan ada jerawat la.. ".

Aku pandang muka dia. Ye laaa.. Memang licin. Walaupun dia naik motor dan sekali sekala berjalan kaki ke tempat kerja , tiada jerawat gitu ! Wowww ! Terus aku amalkan ikan dan sayur selepas tu. Jerawat mula berkurangan tapi masih ada. Aku tak tau nak jaga kulit muka camana. Takda orang ajar pun. 

Entah satu hari tu, ada sorang kawan cadangkan aku dengan produk pencuci muka Cosmoderm. Aku tak percaya sebab bagi aku , kulit muka berminyak cam aku ni payah nak elok. Entah camana.. sesuai lak ! Yang Tea Tree Oil tu cukup berkesan untuk aku ! Waahhh.. teruja jap aku. Barulah aku tau, yang kena rajin basuh muka untuk pastikan jerawat tak naik. Heeee.. Liang pori tersumbat diorang kata. Huhuh.. 

Dan kelmarin.. aku ada berbual dengan sorang kawan. Aku borak dengan mengenai apa yang aku buat termasuklah perihal kulit muka ni. Dia tak percaya aku guna Cosmoderm. Aku senyum. Aku kata , aku dah guna Cosmoderm ni 5 tahun lamanya. Nak bertukar pun takut ! Takut produk lain tak sesuai dan membuatkan jerawat naik semula. Dan parut parut jerawat hilang pun sebab aku guna produk Cosmoderm yang lain ! Tau apa dia kata ? 

" Saya pun nak cuba la. Saya punya kulit muka berminyak. Risau dah. ".  Nasib baik aku takda alat periksa kulit muka ni. Hahaha.. Teringat di page Cosmoderm yang rajin update mengenai pemeriksaan kulit muka secara percuma di serata negeri di Malaysia ni. Untunglah... Zaman aku dulu takda pun. Kalau ada , kena bayar. Sekarang ni percuma jer ! 



Dan minggu ini , di Singapura ! Cosmoderm bukan sekadar di Malaysia saja yer ! Di luar negara pun sudah meluaskan 'jajahannya' ! Ternyata bukan calang calang produk yang aku guna ni. Ramai dah gunakan dan yang penting murah! 


Bagi yang hadir ke Beauty Fair di ShengSiong nanti , mereka ditawarkan diskaun sehingga 50% untuk semua Gentle Serius dan 10% untuk produk Cosmoderm !


Diskaun pembelian secara online  ? Hahahaa.. Korang kena rajin follow page dan Instagram. Selalu je ada promosi dengan harga harga yang mampu bayar ! Boleh check harga di web Cosmoderm. Pembelian terus pon boleh di situ . Sekarang ada promosi. 

Nah.. produk yang boleh hilangkan parut jerawat ! Aku guna ni laaaa... 




You May Also Like

12 comments

  1. I pun guna Vitamin E Oil Cosmoderm ni, untuk kurangkan jeragat

    BalasPadam
  2. Sejak kenal Cosmoderm memang tak beralih arah dah.

    BalasPadam
  3. Cosmoderm mmg beat dan diperakui keberkesanannya ..

    BalasPadam
  4. Guna cosmoderm jgk.. tto mmg ssuai klu ada jrwt..

    BalasPadam
  5. Sal memang guna cosmoderm sebab bila konsisten kulit muka jadi flawless dan suka gak beli online sbb dapat sample banyak wehhh

    BalasPadam
  6. produk cosmoderm ni mmg best utk wanita dan lelaki kan.. bagus yer ada skin analisis percuma. menarik!

    BalasPadam
  7. Ohh,memang nak cari gak.Sebab seakrang ni dh mula jatuh hati dengan cosmoderm.

    BalasPadam
  8. Bagusnya Cosmoderm.. Siap ada pemeriksaan muka percuma lagi..

    BalasPadam
  9. Ya ampun. Pakai ni rupanya ketegapan wajahnya. Baik baik.

    BalasPadam
  10. Serius arr guna produk Cosmoderm jek masalah kulit settle??!! Kalau camni nak kena bertukar ke produk ni jek lah

    BalasPadam
  11. Dah ter fall in love pula dengan cosmoderm.

    BalasPadam