Pengalaman mengajar aku supaya bersedia ! - BEN ASHAARI

Pengalaman mengajar aku supaya bersedia !

Hujan lebat tengah malam tadi. Petir sabung menyabung. Aku dah jangka. Bila keadaan begini , satu masalah akan timbul. Celcom akan hilang 'signal'. Begitu juga dengan Digi. Yang kekal ada seperti Maxis , U Mobile dan Unifi. Aku cuma guna Celcom dan Digi. Lain telco tidak menarik minat aku.

Letak telefon dan tidur. Alhamdulillah.. Hikmah takda 'sginal'. Dan mengikut perkiraan aku, antara Digi dan Celcom.. yang akan kembali pulih dengan pantas ialah Digi. Sebab tu aku perlukan Digi kerana dalam keadaan terdesak , Digi akan berkhidmat dengan cemerlang. Heeee..

Jam 6 pagi. Selepas solat subuh , wife yang kurang sihat bertanya pada aku. Camana program ari ni ? Zahra pun tak sihat. Dua dua MC. Qhaliff ? Hurm... dia yang tidur lewat malam tadi , meliatkan diri untuk tidak ke sekolah. Sayangnya , gagal mendapatkan simpati dari ibunya. Kena gi gak. Dan satu masalah timbul di sini. Cikgu Qhaliff ada beri jadual baru semalam. Hari ni kena ikut dan aku lak , tak download lagi ! Wife pun gitu gak.Plannya nak download pagi ni. Huhuh.. Camana nak download?? Tiada internet ! Wife ikut naluri seorang ibu dan tepat sama sekali. Alhamdulillah. Aku gi antar Qhaliff ke sekolah dan dia tidak lewat. Bagi 'gula gula' pada Qhaliff dan dia ceria. Huhu..

Jam 730 pagi. Aku lihat handphone. Celcom masih 'lena'. Digi telah 'kembali bertugas' dengan cemerlangnya. Dan wife dapat antar mesej ke rakan pejabat untuk maklumkan akan statusnya hari ni.



Celcom kembali pulih jam 8 pagi ! Hurm... 

4 ulasan:

  1. 5 tahun pertama saya guna line Celcom, sekarang dah 6 tahun bertukar ke line Digi.
    Sampaikan masa nak tukar line tu orang Digi dah meneka mesti dari Celcom kan..ramai betul yang bertukar ke Digi katanya.

    BalasPadam
  2. setia dengan digi dari dulu sampai skrg. jrg sangat nak merajuk si digi nih.. sng bela. hahahahahhaa

    BalasPadam
  3. Owh kena pilih abam kuning ni la nampaknya... cik biru selalu sangat meragam

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.