Isnin, 22 Mac 2010

Gara-gara Mengejar Erl

Lepas gym tadi, aku terus balik rumah mak aku...Kira kira dalam kul 7 petang gitu..Sampai je rumah , aku coolkan dulu badan sambil mengtranfer gmbar gambar yang aku ambil ..erk..member aku amikkan kat gym tadi...

Seperti biasa lepas settle semua kerja aku tu , aku keluar dari rumah mak aku dalam kul 8 malam gitu.. G ke hentian bas yang berdekatan ngan umah mak aku tu untuk ke stsn LRT...tunggu punya tunggu.. aku tengok jam dah kul 815....tiba tiba sms masuk .. dari wife aku ...aiseyman ..dia dah sampai kat KLIA...huh..nasib baik dia kata nak solat dulu .... aku ada masa lagi la ni...

Aku perlu dapatkan ERL jam 8.45 malam ...kalau aku terlepas , aku kena tunggu lagi setengah jam... bukan aku je...wife aku pun sah sah kena tunggu.. Kitorang berjanji nak jumpa je kat stsn ERL Putrajaya jer..

Tak lama kemudian , teksi sampai...terus ke stsn LRT...jam ...820....huh...sempat ke neh....Bergerak LRT tu ke Bandar Tasik Selatan... kira kira jam 835... waa...aku ada 10 minit lagi niii... Aku , dengan beg sandang di belakang, di tangan beg pakaian hampir seberat 15kg yang penuh dengan baju baju terpakai dan juga baru termasuk juga kasut kerja....wa wa wa...aku menggengam erat tali beg pakaian tu...dengan pantas aku berjalan... tak tau la ala model atau ala Charlie chaplin..terkengkang kengkang gitu..hahaha..Dari Stsn LRT ke Stsn ERL , biasanya mengambil masa 5 minit untuk sampai ... kira kira hampir 800 - 1000 meter gitu.. kira berpeluh ketiak gak la berjalan tu...

Aku perhatikan dari jauh papan elektronik masa ...Huh... Aku nampak kedudukan di papan elektronik tu hanya satu digit... aku memecut laju..membayangkan aku ialah Micheal Schumacher... memotong kiri dan kanan orang... menuruni tangga dengan pantas .. Beg di tangan silih berganti kedudukannya... jap tangan kanan jap tangan kiri. ..

Sampai di kaunter... staff bertugas tak de lak kat situ... g masuk dalam kot...manakala ada pelanggan di situ... Aku tengok papan elektronik... 1 MINIT ...erkk... aku tengok mesin automatik...duit kecik didalam poket..ada syiling..boleh nii !! Aku terus ke mesin ..masukkan duit...keluar tiket...

0 MINIT !! Bermakna ERL dah dekat ...bila bila masa je leh sampai di stsn utama.. Nak lari ke tak ni ?? Berat giler ni...Aku tengok ramai lari ...Huh.. penat g gym pun tak ilang lagi ni.. Dah la tu ..makan pun cuma pagi tadi..Bihun sup je !! Tu je tenaga aku sepanjang ari ni ... Ok la...cuba nasib ... Nasib baik pakai sandal ... Aku berlari tanpa tengok kiri kanan dah ...

Aku dengar ERL dah sampai dan bereenti... Ada satu mamat ni dah tercungap cungap ..lalu berenti..aku potong dia..aku terus berlari ..hua hua hua... aku terdengar pintu dibuka... aku dah berada di tangga ...tinggi wooo tangga dia ... nasib baik aku guna ekslator..hehe...bijak tul anak ASHAARI nih...

Sampai depan pintu !! Aku masuk je pintu terus tertutup ... Peluh menitis nitis di dahi , pipi , hidung dan ada gak yang sempat singgah kat kaca mata aku ... Arghhhh... Tercungap gak ar..Aku tengok orang pandang aku ..huhu..lantak korang laaa... janji aku sempat naik ..hahaha ...banyak kerusi kosong ...kat sebelah stewardess MAS pun ada ni ...hahahha..jgn cari pasal ..nanti kena cubit ...hahahhah

Aku cari kerusi single..ada pun ha... terus duduk tersandar ... hahaha...keluarkan hp aku..bagitau kat wife aku yang aku dah naik... dia pun kata dah berada di stsn ERL KLIA..tunggu nak gerak jer... Sampai kat ERL Putrajaya akhirnya aku ...huhu ...

Haaa...ni la dia ...beg ni beroda ..tapi aku tak suka nak guna roda dia .... rasa cam pemalas walaupun sebenarnya orang bijak akan gunakan roda tu..hahahah ..aku suka gitu sebab leh eksesais skit bahagian lengan tangan tu ... Alasan baik punyaaa...

10 minit kemudian , wife aku lak sampai. ..huhu....amik teksi..terus balik ke rumah... letak beg...g cari makan ...huhu... aku bedal bihun tomyam ngan mee goreng ayam..hehe..kongsi laaaa

5 komen :

Mat Gebu berkata... [Reply to comment]

Misi anda berjaya akhirnyaaa....tapi sempat lagi tu nampak "stewardess MAS"...hahaha....

nursarah berkata... [Reply to comment]

cubit bro BEN kalau nakal2. heh

BEN ASHAARI berkata... [Reply to comment]

mat gebu ..hahaha...diorng ni mudah je nak cam...uniform dah berkurun tak tuka..huhu

nursarah...tamo tamo...hahaha

Nescafe ais berkata... [Reply to comment]

Mau mencungap juga gua kalau kena bawa beg sampai 15kg. kehkeh

aDisH.sHidA berkata... [Reply to comment]

WALAU PUN SHDA TERLEWAT MEMBACA ENTRY NIE...TP SHDA SUKA...GELAK2 SHIDA DI SNI...MEMBAYANGKAN AKSI2 EN BEN.WAKKAKAKAKA...KALAU LA SHDA ADA DI STU...MAU TGOK EN BEN SEMACAM =))

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI