Jangan Bangga kerana anda cantik / kacak !

by - Khamis, Mac 18, 2010

Manusia dianugerahkan oleh Allah pelbagai kelebihan .. Walaupun ada yang tidak sempurna tetapi tetap ada kelebihan tersendiri .. Kelebihan ini jika digunakan ke arah yang betul , maka berbaloilah anugerah yang diberi-NYA itu ... Jika disalahguna , maka sendiri mau hengat je la kan..

Pagi tadi , sewaktu aku dalam teksi menuju ke stsn LRT Cheras , aku terpandang satu perempuan ni yang kebetulan dia sedang berdiri di hentian bas .. Aku kenal sangat perempuan ni walaupun tak pernah bertegur sapa .. Aku selalu nampak dia sejak dari sekolah menengah lagi .. Rasanya dia penah ada affair dengan kawan aku .. Lagi pun sekolah dia tu berjiran dengan sekolah aku ..

Orangnya dari dulu sampai sekarang tak berubah cuma ... cumaaa....dari raut wajahnya ..Dulu boleh dikatakan dia cantik .. Jgn salah faham yer .. aku cuma menilai dari rupanya ..Jadi aku bercerita jujur je la.. Sampai la setiap kali aku g keje , pasti tersua dengannya di Lrt ..Orangnya simple..tak pernah bermekap .. manakala ditangannya senantiasa ada buku / novel .. Huhu..bukan aku bz body tapi dah nampak ... Aku dulu cita cita nak jadi spy , maka aku senantiasa perhatikan orang dengan sebaiknya...hehe..baekk punya alasan..

Hari ini , barulah aku nampak dia lagi setelah aku berpindah ke Putrajaya.. Dan ..dah nampak 'tua' pada rupanya ... Ermm... Tu la kan...secantik mana manusia , pasti tua jua satu hari.. Sedar atau tidak je... Tu belum lagi yang spesis mekap tak hengat tu... tebal giles..cuba buang mekap tu ??? CAmana la rupa ekkk

You May Also Like

5 comments

  1. CANTIK.......
    bg ayu cantik yg didalam lebih asli......

    terima kasih keluarkan entry ini...renungan utk sedarkan diri..bahawa 1 hari kita bakal tua...

    BalasPadam
  2. Apa yang terpancar di wajah kita berasal dari niat dan keikhlasan dalam hati sanubari...betul tak apa kata pak tua nih....

    BalasPadam
  3. yer..betul tu...kalau kita ikhlas,baik n jujur,muka pun canti berseri seri..heheheh

    BalasPadam
  4. betul tu..hati bersih,jiwa bersih muka punnnn bersih....

    BalasPadam