Selamat Tinggal Sony ku sayang !

by - Khamis, Mei 23, 2019


Terkedu baca berita ni ! Macam tak percaya jer ! Tapi dah dapat dirasakan semacam jer. Apakah sebab Sony tak laku di Malaysia ??? Sony masih ada pengguna setia tapi jumlahnya tak besar. Dan yang menanti masa untuk sertai team Sony pon ramai cuma belum begitu berkeyakinan.

Sejujurnya ketika aku menjadi tukang review beberapa siri handphone Sony, aku akui Sony antara telefon pintar yang aku sayang ! Nak bertukar ke jenama lain , aku tak berapa berminat kecuali Samsung Note jer. Tu pun sebab dia ada S Pen dan juga antara muka yang menarik. 

Pemergian Sony adalah satu kehilangan besar buat negara kita ni. Kamera dia memang mengagumkan. Takda la nampak ketara palsu macam hp brand X tu. Dia punya bokeh penuh kepalsuan sungguh ! Ketara nampak menipu ! 


Masalah awal telefon pintar Sony Xperia ni ialah panas. Ketika tu aku guna XZ1. Tertarik dengan kalis air sebenarnya. Barulah kamera yang cun. Sayangnya antara mukanya terlalu asas jer. Kemudian aku dapat review untuk Xperia yang lain hinggalah ke Xperia XZ2. Itulah yang terakhir.  Dan yang masih kekal pada aku ialah XZ Premium , XZ1 dan XZ2. Sayang tak sempat merasa X1. Huhuh..

Takpela... Rasanya dunia telefon pintar pun akan berubah di mana Huawei bakal membuat sistem operasinya sendiri yang diberi nama HongMeng. Sesuatu yang baru dan patut dicuba. Kan ?

You May Also Like

7 comments

  1. Betul Sony satu ketika dulu menjadi pilihan utk camera

    BalasPadam
  2. Ye ke..pnh guna sony suatu ketika dhulu..mmg terbaik jgk la sony ni..

    BalasPadam
  3. kahkahkah, dan dan je sony panas la itu la, tula dlu org dh ckp sony xbest ko poyo sgt. Kamera dia lg la xbest, dalam phone nmpk lawa, bila masuk pc ada byk pecah bila zoom apatah lg tangkap gmbr waktu malam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari dulu aku kata panas. Mana mana gambar dari phone ketika tu memang la pecah masuk dalam pc ! Adoi ko nih pon. Tengok pixel time tu berapa ? Malam ? Ketika tu semua phone mmg out bila malam. Huawei baru je nak ok.. sama gak iphone. Ek eleee...

      Padam
  4. Sony mmg de bnyk masalah..sy pnya 3 kali hntr repair kt sony. Nsb de warranty..kalu xmasak nk byr.. last sy smpn jd tukun..

    BalasPadam
  5. Saya pakai sony sekarang dari dulu tak pernah tukar,rosak pun battery je tukar..agaknya dah boleh tukar hp ni

    BalasPadam