Muka Aariz mengubah perancangan aku.. - BEN ASHAARI

Muka Aariz mengubah perancangan aku..

Nakal sangat tapi melucukan 

Pelan hari Ahad.. Pagi gi gym. Dari jam 9-11 pagi pastu bawak famili gi makan tengahari. Selesai uruskan diorang , nak ke PWTC untuk projek #KBBA9 bersama Utusan di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. 

Cantik dah pelan ni kan ? Ok... segalanya berjalan seperti yang dirancang sehinggalah Aariz berjaya 'mengubah' segalanya di saat akhir! Bayangkan , aku dah bersiap... gajet dalam beg. Pelan nak ke Cheras dan parking kereta di LRT sana. Cun dah ! Selepas solat Zohor , aku keluar dari umah aku nun di Sepang. 

Tapi aku berbelah bagi jugak sebab lutut aku kembali bengkak akibat tersadung kelmarin. Awalnya tak terasa tapi disebabkan lutut aku ada masalah sebelum ni , kesannya mula terasa semalam. Dan hari ni bengkaknya menyukarkan aku untuk bergerak kecuali guna knee guard. 

Aku cuba juga untuk keluar. Ketika aku melangkah keluar dari rumah , Aariz terperasan aku di muka pintu. Dia memandang aku dengan muka... 10 sen ! Dia tak menangis dan tidak mengejar aku tapi pandangan dia sejuta makna ! Aduhhhhh... aku keraskan hati juga. 

Aku hidupkan enjin kereta dan terus bergerak. Wajah Aariz masih bermain di benak aku. Aduh ! Aku cuba hilangkan tapi tak sampai hati. Camana ni ? Teringatkan akan minggu lepas yang dia banyak abiskan masa di rumah mak aku , dan tidak ke mana mana.. aku rasa cam kesian pulak kat dia. Lama tak bawak dia berjalan jalan kat taman terutamanya di Putrajaya.

Hurm.. camana ni? Antara tugas dan tanggungjawab. Dalam memandu , kepala aku bercelaru. Akhirnya aku nekad. Aku buat U-Turn. Biasanya , kalau dalam keadaan bercelaru gini , baik aku jangan pergi. Kalau teruskan , akan terjadi sesuatu yang di luar jangkaan dan mesti menyesal punya ! Hahahaha.. Dalam kes ni , aku risaukan lutut aku. 

Ok.. aku patah balik ke rumah. Singgah kedai dan beli aiskrim sorang satu. Dan sampai je rumah.. masing masing pakat gembira. Wife pun muka happy. Yelah , hari minggu kot ??? Takkan nak keras kat rumah je kan ?

Dan jam 5.. aku ajak semua keluar ke taman.. seronok Aariz ! 



Lagi pun , aku nak diorang penat. Malam karang , boleh tidur awal semua. Harapan aku gitu laaa... dan Aariz pon tampak puashati dapat keluar jalan jalan. Alhamdulillah... Bak kata orang , ni masa emas mereka.. nanti bila dah besar pasti merindui saat saat ni.. kan ?

4 ulasan:

  1. Anak kan, bisa merubah apa yang kita dah rancang. Apa pun kita akan dahulukan mereka.

    BalasPadam
  2. Doa Aariz makbul nih...hehehe...dapat jalan-jalan sekeluarga...

    BalasPadam
  3. biasanya bila gerak hati dah mcmtu kalau nk kemana2, kita pun mesti akan patah balik, sebab mungkin akan jadi sesuatu daam perjalananan atau apa2 je musibah nanti. tu kira petunjuk dr Allah juga kan.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.