Apa pandangan mereka mengenai CINTA SIBER ?

 

Sebelum  baca pendapat mereka , aku bagi pendapat aku yer.. Hehe… Ni sekadar pendapat aku …

“ Cinta Siber ni , aku mmg suka .. Berkenalan dan berkawan sebelum mengenal hati budi secara berdepan. Dengan berkawan terlebih dahulu di dunia maya , sedikit sebanyak dapat mengurangkan kegugupan bila berjumpa nanti. Disamping itu , kita dapat tau serba sedikit latar belakang keluarga masing masing…

Keburukkannya ialah .. Terlalu banyak yang amik peluang dengan ‘kebolehan’ yang ada pada mereka yakni jika lelaki , gunakan gambar untuk memikat dan ayat yg manis untuk menipu manakala perempuan , sama je cam lelaki.. hehe..

Maka , silalah berhati hati… “

 

Pendapat mereka pula bagaimana ?? Jom kita baca ..

Wow… geng baru ! Terima kasih … :)

16 ulasan:

  1. cinta siber..
    jangan terjerat udah ler..hehe
    bahaya skrg..
    elok ikut jalan yang sepatutnya..

    BalasPadam
  2. cinta siber.

    sarat dengan penipuan. mula2 berkenalan.sama2 jatuh cinta then ajak date. then break. hahaha :P

    BalasPadam
  3. memang ramai yang bertemu jodoh melalui cinta siber,dan ramai juga yang telah terpedaya....berhati-hati pilihan utama....

    BalasPadam
  4. hmm.. cinte siber..?? ok kowt bg certain org.. tp x boley pcaye sgt kn.. bahaye.. :)

    BalasPadam
  5. rasanya mcm byk buruk dr baiknya kot abg beng.. n selalunya budak2 je yg melekat dgn cnta siber ni~

    http://aida4eva.blogspot.com

    BalasPadam
  6. kalau dah jodoh xkemane.. dunia maya atau dunia realiti... bukti depan mata kawan saya sudah bertunang dan akan berkahwin bulan 3 taon depan.. mereka mula berkenalan melalui MIRC

    BalasPadam
  7. Yahoo!!! Tersenarai jugak no 6.. Hehehehe

    BalasPadam
  8. wow ! mcm2 pandangan ..
    lain org lain pendapat ..
    kesimpulannya ---> berhati2 dengan cinta siber zaman ini .. =)

    BalasPadam
  9. Hahhaha..lain padang lain belalang. lain orang lain pandangan. chill yall!

    BalasPadam
  10. Lain padang lain belalang..lain orang lain pandangan.chill yall!!

    BalasPadam
  11. saya ada jugak entry pasal cinta alam maya ni .. http://ikinnikisa.blogspot.com/2011/04/cinta-alam-maya.html :)

    #saya tag nama abg dalam entry latest saya .. http://ikinnikisa.blogspot.com/2011/10/bukan-nak-mengaibkan-ini-sekadar.html :)

    BalasPadam
  12. sy setuju dgn cik faten..kalau dh jodoh xkra alam maya ataupun realiti...artis kat malaysia ni pun ada jgk btmu jodoh dkt alam maya..smpai pun ke jinjang pelamin.. da jgk kekal smpai skrg...kalau dunia realiti pun xbmkna smua blh pcya..slp2 kna tpu lg truk dr alam maya..so sma ada alam maya atau realiti,dua2 tetap kna bhati2 kan.. =)

    BalasPadam
  13. WUWUWU.TAK SEMPAT JOIN.KESIAN T_T

    BalasPadam
  14. nah.. kesinambungan entri lepas..

    http://pwincess9.blogspot.com/2011/10/mode-berangan-renakmen-cinta-siber.html

    BalasPadam
  15. Salam bro...
    cinta siber? ada yg boleh percaya...dan ada yg tak boleh caya... apa yg penting, samada didunia maya atau pun realiti, kena jaga diri baik2...
    Tp kan kan kan....
    sy temu jodoh ngan org yg sy pernah chat skali je kat dunia maya. Sekarang anak dah 2 pun... hahaha.... Kuasa Allah kan? tak sapa yg menduga... walhal kenal tak sampai seminggu pun!

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009