Ahad, 23 Oktober 2011

Apa pandangan mereka mengenai CINTA SIBER ?

 

Sebelum  baca pendapat mereka , aku bagi pendapat aku yer.. Hehe… Ni sekadar pendapat aku …

“ Cinta Siber ni , aku mmg suka .. Berkenalan dan berkawan sebelum mengenal hati budi secara berdepan. Dengan berkawan terlebih dahulu di dunia maya , sedikit sebanyak dapat mengurangkan kegugupan bila berjumpa nanti. Disamping itu , kita dapat tau serba sedikit latar belakang keluarga masing masing…

Keburukkannya ialah .. Terlalu banyak yang amik peluang dengan ‘kebolehan’ yang ada pada mereka yakni jika lelaki , gunakan gambar untuk memikat dan ayat yg manis untuk menipu manakala perempuan , sama je cam lelaki.. hehe..

Maka , silalah berhati hati… “

 

Pendapat mereka pula bagaimana ?? Jom kita baca ..

Wow… geng baru ! Terima kasih … :)

16 komen :

iz berkata... [Reply to comment]

cinta siber..
jangan terjerat udah ler..hehe
bahaya skrg..
elok ikut jalan yang sepatutnya..

Nur FatIn aDiLah bT azMi berkata... [Reply to comment]

cinta siber.

sarat dengan penipuan. mula2 berkenalan.sama2 jatuh cinta then ajak date. then break. hahaha :P

MD berkata... [Reply to comment]

memang ramai yang bertemu jodoh melalui cinta siber,dan ramai juga yang telah terpedaya....berhati-hati pilihan utama....

yana sopian berkata... [Reply to comment]

hmm.. cinte siber..?? ok kowt bg certain org.. tp x boley pcaye sgt kn.. bahaye.. :)

aida4eva berkata... [Reply to comment]

rasanya mcm byk buruk dr baiknya kot abg beng.. n selalunya budak2 je yg melekat dgn cnta siber ni~

http://aida4eva.blogspot.com

cik faten berkata... [Reply to comment]

kalau dah jodoh xkemane.. dunia maya atau dunia realiti... bukti depan mata kawan saya sudah bertunang dan akan berkahwin bulan 3 taon depan.. mereka mula berkenalan melalui MIRC

AMMAR YASIR berkata... [Reply to comment]

Yahoo!!! Tersenarai jugak no 6.. Hehehehe

Isyaqila berkata... [Reply to comment]

wow ! mcm2 pandangan ..
lain org lain pendapat ..
kesimpulannya ---> berhati2 dengan cinta siber zaman ini .. =)

~Yani~ berkata... [Reply to comment]

Hahhaha..lain padang lain belalang. lain orang lain pandangan. chill yall!

~Yani~ berkata... [Reply to comment]

Lain padang lain belalang..lain orang lain pandangan.chill yall!!

IkiN NikisA berkata... [Reply to comment]

saya ada jugak entry pasal cinta alam maya ni .. http://ikinnikisa.blogspot.com/2011/04/cinta-alam-maya.html :)

#saya tag nama abg dalam entry latest saya .. http://ikinnikisa.blogspot.com/2011/10/bukan-nak-mengaibkan-ini-sekadar.html :)

c i k a n a berkata... [Reply to comment]

sy setuju dgn cik faten..kalau dh jodoh xkra alam maya ataupun realiti...artis kat malaysia ni pun ada jgk btmu jodoh dkt alam maya..smpai pun ke jinjang pelamin.. da jgk kekal smpai skrg...kalau dunia realiti pun xbmkna smua blh pcya..slp2 kna tpu lg truk dr alam maya..so sma ada alam maya atau realiti,dua2 tetap kna bhati2 kan.. =)

Izyan Masri berkata... [Reply to comment]

WUWUWU.TAK SEMPAT JOIN.KESIAN T_T

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata... [Reply to comment]

wah ni geng baru ni.. jom kenal kenal!

BUAT SEMUA BLOGGER BARU

Pwincess9 Juhary berkata... [Reply to comment]

nah.. kesinambungan entri lepas..

http://pwincess9.blogspot.com/2011/10/mode-berangan-renakmen-cinta-siber.html

CT @ Acik Na berkata... [Reply to comment]

Salam bro...
cinta siber? ada yg boleh percaya...dan ada yg tak boleh caya... apa yg penting, samada didunia maya atau pun realiti, kena jaga diri baik2...
Tp kan kan kan....
sy temu jodoh ngan org yg sy pernah chat skali je kat dunia maya. Sekarang anak dah 2 pun... hahaha.... Kuasa Allah kan? tak sapa yg menduga... walhal kenal tak sampai seminggu pun!

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI