Anak pemain bola terkenal , hilang dalam perut !

 

IMAG1309

Betul , tiada yang mustahil .. Semuanya kuasa Allah .. Apa saja yang DIA kehendaki , maka terjadilah ..

Cuma aku terpinga-pinga je la.. Walaupun ini bukan kes pertama yang pernah aku dengar namun … Haa.. Nak tulis lelebih , aku kena jaga bahasa aku ..

Aku tau pasal ni pon masa adik aku cerita kat aku tadi .. Aku macam tak percaya je la.. Kemudian dia bagi bukti dari mulut pemain bolasepak yang cukup popular masakini , NorShahrul Idlan ..

Aku hanya mampu simpati pada dia .. Kebetulan pulak tadi perlawanan persahabatan pasukan Kelantan dengan kelab dari Indonesia .. Bila terpampang wajah dia , kesian terbit di hati aku ..

Orang kata bunian .. Wallahualam …

23 ulasan:

  1. pernah jugak dengar kes macam ni tapi . tu lah kan. takpe semoga rezeki dia bertambah hendaknya Aminn

    BalasPadam
  2. tumpang simpati..
    moga ada jua satu hari nanti..amin

    BalasPadam
  3. sedang preggy 33 weeks..semoga Allah pelihara kandungan ini dari sebarang masalah..amin..

    takziah buat shahrul idlan dan isteri..semoga tabah hadapi dugaan..

    BalasPadam
  4. : Kuasa DIA..Anggap je xde rezeki...insyaALLAH, akan datang de rezeki lagi..

    BalasPadam
  5. kakak ipar saye pon alami benda yang sama mase mengandung anak sulung. tapi alhamdulillah anak kedua lahir dgn selamat. puncanye? wallahualam

    BalasPadam
  6. mak sedara eka pun ada anak hilang dalam perut.. mula2 x caya,tapi rupanya memang nyata...

    bunian jugakla yg ambik...

    kita yg dah hidup dunia serba moden ni,kdg2 terpana jugak dengar benda cmni..

    tak mustahil kan..

    tapi dengar2,dah besar dah 'sepupu' eka tu...dia selalu datang katanya...

    pasni nak korek sikit2 rahsia pasal 'sepupu' tu....

    BalasPadam
  7. Huhuh . ingatkann siapeee la tadi ouhhh :\

    BalasPadam
  8. Memang perkara ni pernah terjadi pada saudara terdekat.. sebabnya.. hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

    BalasPadam
  9. Salam Ben, dulu akak pun tak percaya kes macam ni, tapi bila berlaku kat wife kawan kerja akak, baru akak percaya, masa tu kandungan dah 6 bulan kalau tak silap..hilang..memang katanya orang bunian..

    BalasPadam
  10. dulu tak percaya..
    bila sepupu sendiri..
    hilang anak sulung...
    padahal tunggu hari..
    dan anak kedua ...( hampir gila )
    sbb yg kali ke2 kakak dia pun tunggu hari mcm dia...nasib baik laki dia tak lari ....redha dgn ketentuanNYA
    dgr pun mmg bunian amik...org berubat alternatif suruh berpindah sbb kawasan kg tuh tempat dia...

    tapi pernah terbaca diaorg yg hilang anak...( xsempat meyusu...memang susah nk jumpa balik sbb ilang dlm rahim ) tapi diorg akan jumpa dlm mimpi..mcm apa yg sepupu dan laki dia ...anak diaorg membesar dlm mimpi...je ade org jaga...rupa2 nya tima sumthing b4 dpt anak sulung ...aku pun tak pasti.......

    dunia selain dunia kita..
    wallahu'alam...

    BalasPadam
  11. kebanyakannya semua anak sulung yang hilang......

    BalasPadam
  12. wallahualam.. Hanya Allah jer yg tau kan?

    BalasPadam
  13. Salam Ben, dulu akak pun tak percaya kes macam ni, tapi bila berlaku kat wife kawan kerja akak, baru akak percaya, masa tu kandungan dah 6 bulan kalau tak silap..hilang..memang katanya orang bunian..

    BalasPadam
  14. Hm...belum rezeki dia agaknya..tapi kan abg ben, melihat dari sudut saintifik, janin dlm kandungan memang boleh disintegrate, er, tak pasti istilah melayunya apa tapi dia mcm terurai atau hancur lah. sebabnya boleh jadi macam2, antaranya kandungan gula yg sngt tinggi dlm bdn ibu and etc.. things like this mmg possible..

    BalasPadam
  15. mak saya kata saya ni patut ada sorang lagi adik tp hilang gak dlm perut...masa 7bln...mlm tu mk mimpi ada nenek amik baby laki yg baring atas perut mak...sok pg perut mak kempis n dr kata baby dah xde

    BalasPadam
  16. pernah berlaki jugak kat arwah nenek..mak cerita..kira adik mak la..masa tu nenek da pregnant adik mak dalam 6,7 bulan.tapi tiba2 hilang.dapat mimpi org bunian minta tumpang..

    BalasPadam
  17. aritu dlm WHI ade bincang pasal ni..ade istilah dr segi perubatan tp bknlah sbb dicuri bunian ke apa..sy xigt apa yg doktor panggil tp yg pasti ia mcm ade kaitan dgn psikologi gitu rasa seolah2 peknen n perut kelihatan mengembang sebenarnya xpeknen camtu la lebih kurang.kalo nk tahu lelebih leh tanya doktor,ade gak keguguran tnpa sedar.

    BalasPadam
  18. Makcik saya pnh kene jugak. anak yang first. then tunggu bape tahun baru ade anak sorg. :(

    BalasPadam
  19. sumenye di tangan Allah kan..moga Allah lindungi kite..ade hikmah di sebalik-Nya

    BalasPadam
  20. errr....baca komen2 kwn2 kat atas ni lg menyeramkan dr baca entry ben....

    BalasPadam
  21. perkara mcm nie dah byk yg berlaku. mintak dijauhkan dr kita. amin.

    BalasPadam
  22. segala yg berlaku ada hikmahnya dan Allah tau apa yg terbaik utk hamba-NYA.kite masa mengandung anak sulung dulu,dahlah anak kembar pulak tu.mmg meremang bulu roma baca satu kes yg kecoh berlaku pertengahan tahun 2002,hga keluar kat suratkhabar.

    tentang sorg bakal ibu ni dah 7 bulan usia kandungannya dan bayi tu tiba2 hilang.....padahal dia mmg mengandung...tiap2 bulan pergi check up dan ada rekod pergerakan bayi dan denyut jantung bayi.

    si bakal ibu hampir gila...mmg tak dinafikan kewujudan bunian dan kadang2 hidup dlm dunia yg moden ni...ada juga yg terkena buatan sihir....hurm...tiba2 teringat pulak drama tentang dhia di tv3 ngeee ^^

    BalasPadam
  23. baca komen kawan2 atas ni pun,mas dah cuak.tapi kalu betul,nape bunian nak ambik(-_-) cian la..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI