Cegah kolestrol dan darah tinggi !

 

Ramai dah ‘tumbang’ disebabkan masalah jantung ! Muda muda lak tu ! Hurmm.. Ini memang merisaukan aku. Aku pun kalau tak jaga pemakanan , tak mustahil boleh tumbang jugak ! Faham faham je la orang sekarang punya makanan camana. Kena pulak tu , aku rajin buat food review! Hurmm.. main makan jer.. Adehh..

Antara cara aku nak cegah kolestrol dan tekanan darah  tinggi dalam badan aku ni , aku amik Jus Lega. Pada awal minum dulu , dia punya angin yang keluar..memang serius , melegakan ! Darah tinggi , aku tak sure la turun ke naik tapi yang pasti aku tak sakit kepala dah. Mau kena rajin minum la..

image

Baru-baru ni aku ada beli 2 botol lagi. Aku tak cukup rajin nak buat sendiri. Boleh je buat sendiri. Ada orang rajin buat.. Tapi orang tu bukanlah aku.. hehehe..

Satu botol bagi kat mak aku. Dia kongsi minum dengan ayah aku. Aku kongsi dengan wife. Menurut mak aku , dia terasa la gak perubahan seperti sebelum ni ada kebas kebas di hujung jari .. dah ok skit..

Dan tadi , mak aku call aku.. dia nak order lagi 3 botol. Katanya dah abis ! Huhhh.. Adik aku datang rumah mak aku semalam pon ada try. Baru masuk sesudu dah keluar angin ! Banyak lak tu .. mak aku cerita laaa ! Wallahualam..

Tapi yang pasti , jus lega ni aku kena amalkan setiap pagi dan malam ! Memang sesuai untuk aku. Namun begitu , aku kena tetap g buat pemeriksaan berkala untuk kesihatan aku ! Tak leh main OK jer !! Bahayaaa…

6 ulasan:

  1. mana nak dapat ni abg ben?owh, anyway..happy birthday abg ben :-)

    BalasPadam
  2. Asalam Bro Ben..pernah tak dengar LIVEXTRA..inilah yang Etuza amalkan. Sesak atau semput kala bercakap, naik tanga rumah mengah dan lemah ..berat badan ..itu semua petanda darah tinggi(kental) so darah tak lancar tak sampai kat kepala.
    Bila minum ni inshaAllah dengan izinNya ya..hanya beru infor..

    BalasPadam
  3. betul dari skarang kene jaga kesihatan..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009