DRB-HICOM AUTOFEST 2015

by - Isnin, November 09, 2015

 

image

Sabtu lepas , aku ke DRB-HICOM  AUTOFEST 2015 yang terletak di Glenmarie , Shah Alam. Lama dah aku tak gi event event cam ni. Dulu masa kerja di PWTC , rajin gak la singgah ke pameran cam ni.

Nak ke sini , aku guna GPS jer.Parking di The Garden kemudian tunggu shutter datang amik dan bawa ke tempat pameran. Tak jauh pon tapi dengan cara gini , mereka berjaya elakkan kesesakkan tempat parking kereta.

Pemandu shutter pon ramah ramah. Kereta yang disediakan, selesa sekali ! Kiranya tak de masalah dari segi pengangkutan.

Tak sampai 5 minit , sampai dah di Eon Complex. Dan aku pun terus menuju ke ruang legar pameran. Banyak kenderaan yang menarik. Ini bukanlah autoshow yang pamerkan kereta yang tak mampu milik ! Hahaha.. Ianya lebih pada golongan pertengahan macam aku ni dan termasuk juga peniaga..

Antara kereta yang ada di pameran ini ialah Proton, Lotus, Volkswagen, Audi, Honda, Mitsubishi, Isuzu, Modenas, Can-Am Spyder , Tata dan Jeep.

image

image

image

image

image

image

image

image

Dan antara kereta yang menarik di pameran ini..

image

Bagus ! Nak test drive pun dah disediakan tempat. Nak test drive kereta apa ? G je duduk di tempat yang disediakan.. Dan tunggu kereta tu sampai !

image

Selain pameran serta jualan kereta , ada juga lelongan kereta dan cabutan bertuah. Aku tak bertuah kot ? Huhuhu.. Tahniah buat mereka yang berjaya membeli kereta dengan harga yang mereka inginkan dan juga pemenang cabutan bertuah.

image

image

image

Aku sampai awal sangat. Ada persembahan bagi menghiburkan pada pengunjung dan menghidupkan lagi suasana di sini ! Tapi aku gi tu ,  tak mula lagi la persembahan.. Huhuh..

image

Dan bagi mereka yang bawak anak anak kecil , turut disediakan ruangan untuk mereka berhibur. Terbaik ! Sekurang kurangnya , budak budak ni nanti balik , takde la rasa menyesal ikut ibu bapa mereka kan ? Hahaha.. Bijak tul penganjur..

image

image

Bagi membawa pulang cenderahati sebagai kenang kenangan.. Ada satu ruangan untuk bergambar ! Ianya percuma yer..

image

image

image

Sebelum nak balik , isi perut dulu dah hilangkan dahaga ! Ada food truck disini dengan pilihan makanan yang menarik..

image

Alhamdulillah.. cuaca pon ok.. Segalanya berjalan dengan lancar ! Aku balik dengan membawa infomasi berguna untuk aku dan berharap DRB HICOM AUTOFEST tahun hadapan , lebih banyak jenama kereta terlibat terutamanya yang mampu milik..

Tahniah DRB HICOM dan penganjur !

You May Also Like

4 comments

  1. harus tangkap gambar kenangan.... hehehe... syoknyer tgk pameran mcm2 kereta. baru jer tgk news kat tv tadi pasal ni....

    BalasPadam
  2. Turun ngak hari tu under group modenas...setiap tahun turun...

    BalasPadam
  3. wow terbaik.
    aida tau benda ni dari member.
    dia keje drb hicom tu.
    byk ler dia kongsi gambo :)

    BalasPadam