Selamat tinggal Android ?

by - Selasa, November 24, 2015

 

Aku pernah guna Nokia Lumia yang mana menggunakan sistem Operasi Windows Mobile dan ianya.. hurm… Masih terlalu banyak untuk diperbaiki menyebabkan aku kekal dengan Android. iOS bukan pilihan aku. Maaf yer… Hee..

Tetapi Nokia Lumia dah tiada… dah diganti dengan Microsoft Lumia ! Microsoft telah mengambil alih Nokia wooooo !! Dan telah mengeluarkan telefon pintarnya sendiri.. Apakah ianya lebih bagus dari telefon pintar Android dan iOS ?

Terbaru , Microsoft telah melancarkan Microsoft Lumia 550 yang mana spesifikasinya cukup mengagumkan aku ! Terus terang , kamera Lumia memang superb !

image

Kali ni , tak guna dah Windows Mobile sebaliknya menggunakan Windows 10 !! Waduhh.. Abis laaa Android ! Setahu aku ramai mula menyampah dengan Android Lolipop ni !

Spesifikasi Microsoft Lumia 550 ni boleh tahan gak menariknya ! Kalau mereka yang teringin beralih arah atau dah bosan dengan Android , rasanya boleh cuba yang ni ! Baca sendiri di Sini.

Apakah aku akan beralih arah ? Hurm… Bagi aku Sony Xperia Z5 masih terbaik buat aku dan yang penting , waterproof tu ! Hehehe.. Penting wooo.. Seorang rakan blogger baru bagitau aku.. telefon kesayangannya , anak dia dah masukkan dalam baldi berisi air ! Selamat Jalan Romeo !

Tapi tak mustahil aku akan berubah jika Micrsoft… Haa ! Aku perlukan satu jenis aplikasi yang perlu wujud di dalam telefon pintar. Kalau ada.. aku akan berubah ! Apakah itu ??? Hehehehe… Tapi aku dah ada tab yang gunakan Windows , maka rasanya.. tak perlu la kot buat masa sekarang melainkan.. ada sesuatu yang bisa membuatkan aku berubah angin ?

You May Also Like

2 comments

  1. teknologi semakin giat membangun dan berkembang..yang canggih..yang memudahkan dan yang terbaik itulah yang bakal menjadi pilihan..

    BalasPadam
  2. saya memula keje pki blackberry -> lumia 520 -> iphone 5(pakai sekejap je sebab tak masuk) ->samsung s5 -> now lumia 640xl. kalau ikut spec dia downgrade dari samsung s5, tapi saya suka. kawan saya pernah cakap, phone yg kita suka pakai selalunya berkaitan dengan personaliti kita

    BalasPadam