Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 2 November 2015

Sekarang aku memahaminya !

 

Dulu aku cukup tertekan bila bapak aku asyik menangkan adik perempuan aku ! Suka sangat backup dia walaupun buat dia yang buat salah ! Arghhhhh…

Dan roda berpusing , aku merasainya sekarang .. Aku ada sepasang anak ! Lelaki dan perempuan. Si abang dan si adik ! Si adiik , cepat bercakap sebab belajar dari abangnya.. Makin petah dan makin banyak keletah..

image

Bila mereka berbaik,, aman dunia. Seronok tengok mereka bermain bersama.. Tapi langit tak selalunya cerah… Mendung datang secara tiba-tiba..

Sorang teriak.. tapi tak pasti sapa yang bersalah ! Kekadang si abang yang menangis.. Tapi selalunya , abang la.. adik tenang je muka dia.. macam takde apa apa yang berlaku !

Dan abang jugak kena beralah.. walaupun abang yang menangis ! Acaner tu ???? Berebut mainan ! Yang bestnya , bila si adik menangis.. tangisannya cumalah satu kepura-puraan walaupun keluar air mata ! Bila buat tak tau , dia kembali ceria… Eh ???

image

Bila aku dukung Zahra , Qhaliff pon nak jugak.. Bila aku dukung Qhaliff , adik tengok jer.. Tunggu aku letak Qhaliff, cepat cepat dia hulur tangan… iskhh…Kena dukung gak.. adil !

Nampaknya memang benarlah.. aku perlu lebihkan si anak dara.. Patutlah anak perempuan lebih rapat dengan ayahnya.. Tapi buat masa ni , Qhalifflah peneman aku.. di kala aku buat kerja di malam hari.. Best Friend daddy ..

image

Dan Zahra.. serupa awek daddy dah ! Ibu pun leh jeles tengok bila si dara ‘mengayat’ daddynya ..

image

Baru 2… camana nak tambah lagi 2 ?? Fuh….

9 komen :

Afidah Azmi berkata... [Reply to comment]

biasalah...Fida dulu pun asyik kena beralah je dgn adik2 Fida.Sampai satu tahap tu..dapat adik laki pulak..Family bukan main..perhatian penuh dkt dia...Kita yang sulung ni..kena mengasuh adik...Adik teriak sikit..kita gak disalahkan...ada gak sekali tu..Fida tarik telinga dia..sebab geram..

Normi Nieza berkata... [Reply to comment]

dua2 comel..:)

Misya (Aimi Syahirah) berkata... [Reply to comment]

Hehehe kelakar je gelagat anak-anak kecil ni. Doakan saya merasai nikmat mempunyai anak ni juga. Amin.. ^^

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Alolo comey je dedua..tapi mmg anak dara rapat ngan abah kebanyakan nya Ben..akak punn.. :)

Yana Libra berkata... [Reply to comment]

mcm2 gelagat :)

nurul harnani kasmari berkata... [Reply to comment]

amboiii.. statement belakang abg ben tu best la. baru 2 mcmne nak tambah lg 2. heheh

salam perkenalan dr sy utk abg ben..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Anak perempuan rapat dengan ayah..dan anak perempuan juga yang akan berjauhan dengan ayah..anak lelaki tetap mesti berusaha rapat dan erat dengan ibu bapa..hehe...

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply to comment]

Anak perempuan memang menjadi keutamaan abg ben.
Saya pernah dengar ustaz cerita, Nabi SAW bila balik dari perjalanan dari mana-mana tempat. Bila balik rumah Baginda akan cari anak perempuanya yang paling bongsu dahulu. Saidatina Fatimah RA berbanding anak-anak yang lain. Boleh amalkan juga. ;-)

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Hahahha tambah la lagi bagi jadik satu team ..ktik krik..dua2 comel mcm mama dia..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI