Tak yah la cuba cuba ..

by - Ahad, Disember 11, 2011

" Kau tknak mandi laut ke "?

Aku sedar kemampuan diri aku sekarang .Kalau tak reti berenang , ada baiknya , main tepian .. Jangan menyahut cabaran yg tau boleh mengundang kecelakaan pada diri sendiri dan menyusahkan org lain !

Sejak kecik lagi bapak aku dah ajar , kalau tak tau , belajar !! Jangan main belasah buat ..

Dan sampai sekarang , aku masig pegang nasihat dia tu.. Tetapi jgn jadikan itu sbg kelemahan diri kita .. Perbaiki dgn BELAJAR !
Published with Blogger-droid v1.7.4

You May Also Like

7 comments

  1. Hmm. Dah beberapa entry ada typo la en ben.

    BalasPadam
  2. Salam....memang kita takkan confident kalau kita tau kita tak reti. Tapi bukan bermakna kita tak boleh mencuba. At least ada basic knowlegde macam mana nak elakkan berlaku masalah atau bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang dijangka atau tidak.
    Pepatah melayu kata, '' kalau kail panjang sejengkal jangan diduga lautan dalam'', kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai''.
    Namun kita tak perlu tahu semua untuk melaksanakan sesuatu perkara. kita kena bijak menggunakan sumber2 yang ada.sekian.

    p/s: redroza-aarzie.blogspot.com

    BalasPadam
  3. perenang hebat pun ramai yg kecundang bila mandi di lautan ben.saya gerun mandi laut.ombak besar mampu seret kita ke tengah.

    BalasPadam
  4. laa tak reti berenang kew hehehe

    BalasPadam
  5. Saya kalau mandi di laut selalu kena pastikan istri ada di sebelah sebab dia pandai berenang sedangkan saya sangat2 tak pandai!! Tak perlu malu buat pengakuan ikhlas kan?

    Tajuk entri terbaru di blog JR: "Gadis Seksi Telanjang Dengan Babi: I Like Pigs And Pigs Like Me"

    BalasPadam
  6. Tepuk dada tanyalah selera, kalau tak mampu jgn paksa..bukan semua benda kita harus buat demi cabaran tu..safety lebih penting..

    BalasPadam
  7. orang sombong je yang tak nak belajar. rasa semua benda dia boleh buat.
    good post :)

    BalasPadam